I. Szervezeti, személyzeti adatok
A közfeladatot ellátó szerv hivatalos neve, székhelye, postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme, honlapja, ügyfélszolgálatának elérhetőségei
Hivatalos név:
Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata
Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatala
Székhely:
1041 Budapest, István út 14.
Postai cím:
1325 Budapest Pf.: 107.
Telefon- és telefaxszám:
Tel.: +36-1/231-3101
Fax: +36-1/231-3133
Központi elektronikus levelezési cím:
info@ujpest.hu
A honlap elérhetősége:
https://ujpest.hu/
Ügyfélszolgálat elérhetősége:
Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatala
Igazgatási Főosztály Igazgatási Osztály – Ügyfélszolgálat
1042 Budapest, István út 15. fsz. (ÜSZI)
Tel.: 231-3101/277; 231-3235
Az ügyfélfogadás rendje:
hétfőn: 8.00-18.00 óráig
kedden, csütörtökön: 8.00-16.00 óráig
szerdán: 8.00-17.00 óráig
pénteken: 8.00-13.00 óráig
A közfeladatot ellátó szerv szervezeti felépítése szervezeti egységek megjelölésével, az egyes szervezeti egységek feladatai
Szervezeti felépítés, szervezeti egységek
Szervezeti egységek feladatai
Szervezeti egységek feladatai részletesen
A közfeladatot ellátó szerv vezetőinek és az egyes szervezeti egységek vezetőinek neve, beosztása, elérhetősége (telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme)
A szervezeten belül illetékes ügyfélkapcsolati vezető neve, elérhetősége (telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme) és az ügyfélfogadási rend
Testületi szerv esetén a testület létszáma, összetétele, tagjainak neve, beosztása, elérhetősége
A közfeladatot ellátó szerv irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló, vagy alárendeltségében működő más közfeladatot ellátó szervek megnevezése, és 1. pontban meghatározott adatai
A közfeladatot ellátó szerv többségi tulajdonában álló, illetve részvételével működő gazdálkodó szervezet neve, székhelye, elérhetősége (postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme), tevékenységi köre, képviselőjének neve, a közfeladatot ellátó szerv részesedésének mértéke
Az alább felsorolt cégekben az Önkormányzat tulajdoni részesedése 100%-os.
UV Újpesti Vagyonkezelő Zrt.
Székhely: 1042 Budapest, Munkásotthon utca 66-68.
Telefon: 369-8155, Fax: 369-8103
E-mail: info@uvzrt.hu
Hock Zoltán vezérigazgató
Dr. Gonda Pál igazgatóság elnöke
Újpesti Vagyonőr Kft. (UV Újpesti Vagyonkezelő Zrt. 100 %-os tulajdona)
Székhely: 1042 Budapest, Munkásotthon út 66-68.
Telefon: +361/369-8155, +361/369-9830 Fax: +361/369-5746
E-mail: vagyonor@uvzrt.hu, ujpestivagyonor@gmail.com
Dr. Baranyi József ügyvezető
Újpesti Piac és Vásárcsarnok Kft. (UV Újpesti Vagyonkezelő Zrt. 100 %-os tulajdona)
Székhely: 1042 Budapest, Munkásotthon utca 66-68.
Telefon: +36-1-369-1250
E-mail: info@uvzrt.hu
Péhl Gábor József ügyvezető
UPP Újpesti Pályázati Projektmenedzsment Zrt.
Székhely: 1042 Budapest, Szent István tér 7. b. épület
Telefon +36 (1) 230-5435
E-mail: titkarsag@uppzrt.hu
Pető Dániel vezérigazgató
Újpesti Sajtó Szolgáltató Nonprofit Kft.
Székhely: 1045 Budapest, Erzsébet utca 8.
Telefon: 785-0366, Fax: 785-0466
E-mail: szerkesztoseg@ujpestmedia.hu
Ungi Veronika ügyvezető igazgató
Újpesti Városgondnokság Szolgáltató Kft.
Székhely: 1042 István út 14.
Telephely: 1046 Budapest, Galopp u. 13.
Telefon:06 1/232-1156
Fax: 06 1/232-1157
E-mail: info@varosgondnoksag.ujpest.hu
Etter Márk ügyvezető
Újpesti Egészségügyi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Székhely: 1046 Budapest, Görgey Artúr u. 30.
Telefon:06 1/369-4777
E-mail: recepcio@ujpestiszakrendelo.hu
Ungár Klára Éva ügyvezető igazgató
Újpesti Kulturális Központ Nonprofit Kft
Székhely: 1042 Budapest, István út 17-19.
Telefon:06 1/231-7070
E-mail: ujkk@ujkk.hu web hely: www.ujkk.hu
Belán Beatrix ügyvezető igazgató
Telephelyek:
UP Újpesti Rendezvénytér
1042 Budapest, Szent István tér 12.
696 0729
info@up4event.hu
www.up4event.hu
Ifjúsági Ház
1042 Budapest, István út 17-19.
231-7070
ujkk@ujkk.hu
www.ujkk.hu
Lóverseny téri Közösségi Ház
1048 Budapest, Lóverseny tér 6.
380-6760
kozossegi@ujkk.hu
www.ujkk.hu
Megyeri Klub
1048 Bp, Megyeri út 207/D.
696-1642
megyeriklub@ujkk.hu
www.ujkk.hu
Neogrády László Helytörténeti Gyűjtemény
1043 Budapest, Berda József u. 48.
370-0652
helytorteneti@ujkk.hu
www.ujkk.hu
Polgár Centrum – Újpest Galéria
1042 Budapest, Árpád út 66.
379-3114
polgar@ujkk.hu
www.ujkk.hu
Homoktövis Környezetvédelmi Oktatóközpont
1048 Budapest, Lóverseny tér 6.
380-6760
homoktovis@ujkk.hu
www.ujkk.hu
A fentiek szerinti gazdálkodó szervezetek tevékenységi körének leírása
UV Újpesti Vagyonkezelő Zrt.
A cég 1993-ban, részvénytársasági formában jött létre, Újpest Önkormányzatának 100 százalékos tulajdonaként, és az ingatlankezelő vállalat jogutódjaként. Alapításakor 9872 lakás és 619 nem lakás célú bérleményt kezelt és – részben a korábbi házkezelőségek utódaként – több kivitelező kft. is a formálódó szervezeti egység részévé vált. Az eltelt évek során a részvénytársaság változatlan tulajdonossal, de megújult szerkezetben dolgozott és vált az ingatlanpiac meghatározó erejű vállalatává. Végzi emellett Újpest kommunális munkáit, az önkormányzati és a részben önkormányzati beruházásokat, ingatlanhasznosításokat, ingatlanvásárlásokat. 2005- óta zártkörűen működő részvénytársaság.
Főbb tevékenységek:
- az önkormányzati és a zrt. tulajdonú lakás- és egyéb bérlemények kezelése, üzemeltetési feladatainak ellátása,
- az épületek karbantartása és felújítása,
- az épületek karbantartása és felújítása,
- az önkormányzati és a zrt. tulajdonában lévő bérlakások elidegenítési tevékenységével járó feladatok végrehajtása,
- az önkormányzati és a zrt. tulajdonában lévő bérlakások elidegenítési tevékenységével járó feladatok végrehajtása,
Újpesti Vagyonőr Kft.
Újpesti Vagyonőr Vagyonvédelmi Biztonságtechnikai Rendszert Üzemeltető és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság létrehozására 2003-ban került sor.
Feladatai:
- a Vagyonvédelmi Távfelügyeleti Rendszerközpont technikai és élőerős működésének biztosítása.
- A diszpécser és járőr szolgálat szakmai felügyelete, szervezése, szakmai továbbképzésének biztosítása.
- A Kft. biztosítja Budapest IV. ker. Polgármesteri Hivatal épületeiben -igény szerinti- személy- és vagyonvédelmi feladatok ellátását.
- Üzleti és lakossági megkeresésre biztosítja a Megrendelő elvárásainak megfelelően a szükséges elektronikus jelzőrendszerek telepítését, Önkormányzat GI. által kezelt intézmények riasztó rendszereinek karbantartását.
- Biztosítja a BRFK IV. ker. Rendőrkapitányságon üzemelő Közterületi Térfigyelő rendszer zavartalan technikai működését.
- Erős és gyengeáramú hálózatok és rendszerek kivitelezése.
Újpesti Piac és Vásárcsarnok Kft.
Főtevékenység:
- Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése
Egyéb tevékenységei:
- Épületépítési projekt szervezése
- Ingatlanügynöki tevékenység
- Ingatlankezelés
- Üzletvezetés
- Építészmérnöki tevékenység
- Mérnöki tevékenység, műszaki tanácsadás
- Műszaki vizsgálat, elemzés
- PR, kommunikáció
- Üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás
- Építményüzemeltetés
- Zöldterület-kezelés
- Összetett adminisztratív szolgáltatás
- Fénymásolás, egyéb irodai szolgáltatás
- Telefoninformáció
UPP Újpesti Pályázati Projektmenedzsment Zrt.
1996. szeptember 10-én alapították meg az Észak-pesti Ingatlan- és Térségfejlesztési Részvénytársaságot. Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata 128/2017 (VI.29.) és 129/2017 (VI.29.) számú képviselőtestületi határozataival döntött, hogy a közúti járművel történő várakozási (parkolási) közszolgáltatási feladatok ellátásával a társaságot bízza meg. Ennek megfelelően a társaság neve is megváltozott, a 2017. július 26-án kelt Cégbírósági végzés szerint a társaság új neve – igazodva a megváltozott feladathoz Újpesti Parkolási Zrt. lett. A Képviselőtestület 201/2019 (XII.12.) számú határozata értelmében a Társaság fő tevékenysége az önkormányzati pályázati projektek projektmenedzsmenti feladatainak irányítása, városfejlesztési feladatok koordinációja. A megváltozott fő tevékenységhez igazodva döntött a Társaság nevének megváltoztatásáról is. A Társaság új elnevezése: UPP Újpesti Pályázati Projektmenedzsment Zrt. (rövidített elnevezése: UPP Zrt.). A társaság feladata az önkormányzat futó pályázati projektjei projektmenedzsmenti feladatainak irányítása és koordinációja, valamint állami vagy európai uniós alapokból esetleges egyéb forrásokból származó pályázatok menedzselése.
Főbb tevékenységek:
• üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás
• projektmenedzsment
• projekt koordináció
• projekt lebonyolítási feladatok
• projekt irányítása
• projekt pénzügyi elszámolása
Újpesti Sajtó Szolgáltató Nonprofit Kft.
A cég fő tevékenységei:
Folyóirat, időszaki kiadvány kiadása
Film-, videó, televízióműsor gyártása
Film-, video- és televízióprogram terjesztése
Televízióműsor összeállítása, szolgáltatása
Világháló-portál szolgáltatás
Hírügynökségi tevékenység
A tag(ok) adatai
1/1. Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata
HU-1042 Budapest, István út 14.
Szerződések
Nyomdai közbeszerzés
Újpesti Városgondnokság Szolgáltató Kft.
2011. márciusában kezdte meg tevékenységét a Budapest Főváros IV. kerület, Újpest Önkormányzata által létrehozott szervezet, az Újpesti Városgondnokság Szolgáltató Kft. a korábbi Főtér Kft. átalakításával.
A cég főbb tevékenységei:
1. Az önkormányzat közterületén zöld- és virágos felületek valamint kapcsolódó sétányok, parkok fenntartása
2. Az önkormányzat közterületén lévő utcabútorok, játszóterek, sportpályák és a hozzájuk tartozó eszközök karbantartása, felülvizsgálata
3.Városi állattartáshoz kapcsolódó létesítmények területének és eszközeinek fenntartása
4. Az önkormányzat közterületén öntözőhálózatok, vízvételi helyek karbantartása
5. Az önkormányzat közterületeinek takarítása, tisztántartása, az önkormányzat tulajdonában lévő szemetesek ürítése, illegális hulladéklerakók felszámolása, hulladékgyűjtés, kezelés
6. Az önkormányzat által szervezett rendezvényeken való közreműködés
7. Az önkormányzat zöldterületeinek kataszteri nyilvántartásához szükséges adatok szolgáltatása és kapcsolódó közterületi monitoring üzemeltetése
8. Az önkormányzat parkjaiban parkőri hálózat működtetése
9. Az önkormányzat tulajdonában lévő lakások, üzlethelyiségek, társasházak karbantartása, hibaelhárítási munkái
Újpesti Kulturális Központ Nonprofit Kft
A társaság céljának elősegítése érdekében folytatott üzletszerű gazdasági tevékenységek:
93.29 – M.n.s. egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység (főtevékenység)
18.12 – Nyomás (kivéve: napilap)
68.20 – Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése
73.12 – Médiareklám
82.19 – Fénymásolás, egyéb irodai szolgáltatás
90.01 – Előadó-művészet
90.02 – Előadó-művészet kiegészítő tevékenység
90.04 – Művészeti létesítmények működtetése
91.02 – Múzeumi tevékenység
93.19 – Egyéb sporttevékenység
A közfeladatot ellátó szerv által alapított közalapítványok neve, székhelye, elérhetősége (postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme), alapító okirata, kezelő szervének tagjai
Nincs ilyen közalapítvány
A közfeladatot ellátó szerv által alapított költségvetési szerv neve, székhelye, a költségvetési szervet alapító jogszabály megjelölése, illetve az azt alapító határozat, a költségvetési szerv alapító okirata, vezetője, honlapjának elérhetősége, működési engedélye
A közfeladatot ellátó szerv által alapított lapok neve, a szerkesztőség és kiadó neve és címe, valamint a főszerkesztő neve
Nincs ilyen lap
A közfeladatot ellátó szerv felettes, illetve felügyeleti szervének, hatósági döntései tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szervnek, ennek hiányában a közfeladatot ellátó szerv felett törvényességi ellenőrzést gyakorló szervnek az 1. pontban meghatározott adatai
Budapest Főváros Kormányhivatala
Cím: 1056 Bp., Váci u. 62-64.
Postacím:1364 Bp., Pf. 234.
E-mail: budapest@bfkh.gov.hu
Telefon: 06-1-328-5862
Honlap: kormanyhivatal.hu
Ügyfélszolgálat elérhetősége: kormanyhivatal.hu/hu/budapest/szervezeti-egyseg
II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
A közfeladatot ellátó szerv feladatát, hatáskörét és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, valamint a szervezeti és működési szabályzat vagy ügyrend, az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat hatályos és teljes szövege
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény
Az országgyűlési képviselők választásáról szóló 2011. évi CCIII. törvény
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény
Az illetékről szóló 1990. évi XCIII. törvény
A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény
A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény
A közszolgálati tisztségviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény
A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992.évi XXXIII. törvény
A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény
A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény
A közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény
Magyarország 2021. évi központi költségvetéséről szóló 2020. évi XC. törvény
Magyarország 2022. évi központi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvény
A helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló 1996. évi XXV. törvény
Egyes állami tulajdonban lévő vagyontárgyak önkormányzatok tulajdonába adásáról szóló 1991. évi XXXIII. törvény
Az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény
A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény
A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény
A hivatalos statisztikáról szóló 2016. évi CLV. törvény
Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény
A közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló évi CLXXXI. törvény
A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény
A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény
Az általános fogalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény
Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény
Az adóhatóság által foganatosítandó végrehajtási eljárásokról szóló 2017. évi CLIII. törvény
A társadalombiztosítás ellátásaira jogosultakról, valamint ezen ellátások fedezetéről szóló 2019. évi CXXII. törvény
A szociális hozzájárulási adóról szóló 2018. évi LII. törvény
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
A minősített adat védelméről szóló 2009. évi CLV. törvény
A köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény
A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény
Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet
Az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Korm. rendelet
A jogszabályszerkesztésről szóló 61/2009. (XII. 14.) IRM rendelet
Közbeszerzési Szabályzat
Beszerzési Szabályzat
Kockázatkezelési Szabályzat
A közérdekű adatok megismerése iránti igények teljesítésének rendjéről
Beléptetési rendszerre vonatkozó szabályzat és adatkezelési tájékoztató
Az országos illetékességű szervek, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatal esetében a közfeladatot ellátó szerv feladatáról, tevékenységéről szóló tájékoztató magyar és angol nyelven
Nincs ilyen adat
A helyi önkormányzat önként vállalt feladatai
Rendőrség támogatása
Tűzőrség támogatása
Bursa Hungarica Ösztöndíj
Kerületi média támogatása
Könyv és kulturális kiadványok támogatása
Kerületi rendezvények támogatása
Egyházak támogatása
Egyéb kulturális célú támogatások
Nyári tábor és erdei iskolák támogatása
Utánpótlás nevelési tevékenység támogatása
Drog-prevenció
Balatonfüredi Kardiológiai Rehab. Int. Alapítvány támogatás
Idősek hónapjának támogatása
100 évesek köszöntése
Városháza étterem kialakítása
Kerületi kitüntetések, elismerő címek adományozása
07/2012. az önkormányzati kitüntetésekről és elismerő címekről
Köztéri szobor, és emléktábla állítás
28/1996. Az emléktábla-állításról
Tankönyv támogatás
57/2012. a 2013. évi önkormányzati tankönyvtámogatásról
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
Támogató szolgálat működtetése szerződéssel
HPV fertőzés megelőzésére védőoltás
38/2010.(III.02.) Képviselőtestület-határozat
Kisváll. tám. Ker. és Iparkamara IV. ker. tagcsoportja
01/2011. Az újpesti kisvállalkozások fejlődését elősegítő támogatásról
Társasházak felújítási támogatása
12/2013. a hagyományos-, a panel- és az egyéb iparosított technológiával épült lakóépületek felújításának önkormányzati támogatásáról
Fiatalok garzonházának – Fecskeház – fenntartása
39/2011. Az Önkormányzat tulajdonában lévő lakások bérbeadásának szabályairól és a bérleti jogviszony feltételeiről
A 3/2015. önkormányzati rendelet alapján nyújtott támogatások
Galéria fenntartás
http://ujkk.hu/
Színház fenntartás
Államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben ügyfajtánként és eljárástípusonként a hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése, hatáskör gyakorlásának átruházása esetén a ténylegesen eljáró szerv megnevezése, illetékességi területe, az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok, eljárási illetékek (igazgatási szolgáltatási díjak) meghatározása, alapvető eljárási szabályok, az eljárást megindító irat benyújtásának módja (helye, ideje), ügyfélfogadás ideje, az ügyintézés határideje (elintézési, fellebbezési határidő), az ügyek intézését segítő útmutatók, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás és az ügyintézéshez használt letölthető formanyomtatványok, az igénybe vehető elektronikus programok elérése, időpontfoglalás, az ügytípusokhoz kapcsolódó jogszabályok jegyzéke, tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és az ügyfelet terhelő kötelezettségekről
Az államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben a hatáskörrel rendelkező, hatáskör gyakorlásának átruházása esetén a ténylegesen eljáró szerv neve
Az államigazgatási hatósági ügyek jegyzői hatáskörbe tartoznak, a jogorvoslat szerve Budapest Főváros Kormányhivatala.
Az önkormányzati hatósági ügyek tekintetében a Képviselő-testület a hatáskör gyakorlását a polgármesterre ruházta, ebben az esetben a jogorvoslati kérelmeket a Képviselő-testület bírálja el.
A keretösszeget is meghatározó mértékű átmeneti segélykérelem elbírálásáról átruházott hatáskörben a Népjóléti és Lakásügyi Bizottság dönt. A fogyatékosok adósságkezelése és a fűtéskorszerűsítési támogatás megállapítására benyújtott pályázatok elbírálását átruházott hatáskörben a Képviselő-testület által létrehozott ad hoc bizottság végzi.
Az illetékességi terület államigazgatási és önkormányzati hatósági ügyekben egyaránt: Budapest IV. kerület.
Az államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben a hatáskörrel rendelkező, hatáskör gyakorlásának átruházása esetén a ténylegesen eljáró szerv illetékességi területe:
Budapest, IV.kerület
Az államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben a hatáskörrel rendelkező, hatáskör gyakorlásának átruházása esetén a ténylegesen eljáró szerv neve:
Igazgatási Főosztály
Igazgatási Osztály
Gazdasági Főosztály Adóigazgatási Osztály
Szociális Főosztály Szociális Osztály
Szociális Főosztály Lakásügyi Osztály
A kérelmet az a szociális hatáskört gyakorló szerv bírálja el, amelynek illetékességi területén a kérelmező lakcíme van. Ha a kérelmezőnek több lakcíme van, az illetékességet az a lakóhely vagy tartózkodási hely alapozza meg, ahol életvitelszerűen lakik.
Az államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok felsorolása:
Ügyleírások:
Igazgatási főosztály
Igazgatási Osztály
Szociális Főosztály Szociális Osztály
Szociális Főosztály Lakásügyi Osztály
Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Osztály
Igazgatási Osztály
Igazgatási Osztály – Budapest IV. István út 14. I. em. 42.-45.Postacím: 1325 Budapest, Újpest 1. Pf.107.Az ügyfélfogadási rendje:
Hétfő
14-18 óra
Szerda
10-17 óra
Péntek
8-12.30 óra
Igazgatási Osztály tevékenységi köréhez kapcsolódó ügyek, az alapvető eljárási szabályok, ezek magyarázata, az ügyintézést segítő útmutatók, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás:
- Állattartási és állatvédelmi ügyek
- Birtokvédelmi ügyek
- Hagyaték
- Ipar és kereskedelem
- Kereskedelmi tevékenységek végzésének bejelentése, engedélyezése
- Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely üzemeltetési engedélye
- Nyilvántartás az ipartelepekről
- Szálláshely-üzemeltetés engedélyezése
- Telepengedélyezési és bejelentési eljárás
- Zenés, táncos rendezvény engedélyezése
- Zenés, táncos rendezvényekről nyilvántartás
- Lakcímrendezéssel kapcsolatos ügyek
- Anyakönyv
- A házassági névviselési forma módosítása
- A magyar állampolgárság megszerzése
- Anyakönyvi kivonatok (születési, házassági, halotti bejegyzett élettársi kapcsolatról szóló) kiállítása
- Apai elismerő nyilatkozat
- Bejegyzett élettársi kapcsolat létrehozását megelőző eljárás
- Haláleset bejelentése
- Hatósági bizonyítvány
- Hazai anyakönyvezést megelőző eljárás
- Házassági szándék bejelentése
- Születés anyakönyvezése
- Születési név megváltoztatása
- Ügyfélszolgálat
Az Igazgatási Osztály tevékenységi köréhez kapcsolódó nyomtatványok:
-
-
· Hagyaték· Ipar és kereskedelem· Ügyfélszolgálat
-
Adóigazgatási Osztály
Adóigazgatási Osztály tevékenységi köréhez tartozó nyomtatványok:
- Adó- és értékbizonyítvány kiállítása
- Adóigazolás, illeték, méltányossági eljárás, túlfizetés
- Hatósági kérelem
- Adatlap Magánszemély (egyéni vállalkozó) fizetési könnyítésre (fizetési halasztás, részletfizetés) és/vagy mérséklésre irányuló kérelmének elbírálásához
- Túlfizetésről rendelkező nyomtatvány
- Űrlap közigazgatási szerv határozatának bírósági felülvizsgálata iránti keresetlevél benyújtásához
- Tájékoztató gazdasági társaság (egyéb gazdálkodó szervezet) fizetési könnyítésre (fizetési halasztás. részletfizetés) valamint mérséklésre irányuló kérelmének benyújtásához
- Meghatalmazás (Adóigazgatás, illeték, méltányossági eljárás, túlfizetés)
- Elektronikusan intézhető ügyek
- Építményadó
- Megállapodás adóval kapcsolatos kötelezettségekről és jogokról
- Az A jelű betétlap lakásról, üdülőről a hasznos alapterület szerint működtetett építményadó bevallásához nem magánszemélyek részére
- A B jelű betétlap kereskedelmi egységről (szállásépületről), egyéb nem lakás céljára szolgáló épületről a hasznos alapterület szerint működtetett építményadó bevallásához
- Bevallás az építményadóról (Kizárólag az „A” és/vagy a „B” betétlappal együtt érvényes!)
- Kiegészítő lap ha az adó alanya külföldön bejegyzett szervezet
- Űrlap közigazgatási szerv határozatának bírósági felülvizsgálata iránti keresetlevél benyújtásához
- Gépjárműadó
- Idegenforgalmi adó
- Űrlap közigazgatási szerv határozatának bírósági felülvizsgálata iránti keresetlevél benyújtásához
- Önellenőrzéssel érintett 2013. év havi vendégéjszakára eső szállásdíjon, egyéb ellenértéken alapuló adó részletezése
- Önellenőrzéssel érintett 2014. év havi B jelű betétlap vendégéjszakára eső szállásdíjon, egyéb ellenértéken alapuló adó részletezése
- Bevallás az idegenforgalmi adóról
- Önellenőrzéssel érintett 2015. év havi B jelű betétlap vendégéjszakára eső szállásdíjon, egyéb ellenértéken alapuló adó részletezése
- Bejelentkezés, változás-bejelentés
- Önellenőrzéssel érintett 2016. év havi B jelű betétlap vendégéjszakára eső szállásdíjon, egyéb ellenértéken alapuló adó részletezése
- Önellenőrzéssel érintett 2017. év havi B jelű betétlap vendégéjszakára eső szállásdíjon, egyéb ellenértéken alapuló adó részletezése
- Önellenőrzéssel érintett 2018. év havi B jelű betétlap vendégéjszakára eső szállásdíjon, egyéb ellenértéken alapuló adó részletezése
- Önellenőrzés az idegenforgalmi adóról FŐLAP
- Köztartozások, végrehajtás
- Magánfőző által előállított magánfőzött párlat utáni jövedéki adó
- Magánszemélyek kommunális adója
- Reklámhordozók építményadója:
- Talajterhelési díj
- Telekadó
- Települési adó
Kormányablak és Okmányirodai Osztály
Kormányablak és Okmányirodai Osztály
1042. Budapest, István út 15.Tisztelt Kerületi Lakosok!
Tisztelt Ügyfeleink!Tájékoztatjuk Önöket, hogy a járások kialakításáról, valamint egyes ezzel összefüggő törvények módosításáról szóló 2012. évi XCIII. törvény, valamint a járási (fővárosi kerületi) hivatalokról szóló 218/2012. (VIII. 13.) Korm. rendelet alapján 2013. január 1-jétől számos, korábban az önkormányzatnál intézhető ügykör – többek között az okmányirodai, gyámhivatali feladatok – átkerültek Budapest Főváros Kormányhivatala szervezetébe tartozó fővárosi kerületi hivatalokhoz.link: https://ujpest.hu/hivatal_iroda/167
Lakásügyi Osztály
A Lakásügyi Osztály tevékenységi köréhez kapcsolódó hatósági ügyek:
Szociális Osztály
Az ügyfélfogadás helye: 1042 Budapest, Király u. 12-14.A Szociális Osztályon igényelhető ellátások formái:
A pénzbeli szociális ellátások a következők:
Rendszeres (havonta folyósított) ellátások:
- Települési támogatás
- Lakhatási támogatás
- Gondozási támogatás
- Hátralékkezelési támogatás
- Lakbértámogatás
Eseti ellátások:
- Rendkívüli települési támogatás
- gyermek születéséhez kapcsolódó támogatás
A természetben nyújtott szociális ellátások a következők:
- rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
- gyógyszerutalvány
- köztemetés
Egyéb:
- Újpesti Babaköszöntő Program
- Fogyatékos személyek díjhátralék-kiegyenlítő támogatása
- Ünnepekhez kapcsolódó támogatás
- Védendő fogyasztó igazolása
Nyomtatványok
Szociális Osztály tevékenységi köréhez kapcsolódó kérelmek:
Települési támogatás
- Gondozási támogatás – a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére nyújtott települési támogatás
- Hátralékkezelési támogatás – a lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó személyek részére nyújtott települési támogatás
- Lakhatási támogatás – a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás
Rendkívüli települési támogatás (korábbi önkormányzati segély)
Gyermek születéséhez kapcsolódó támogatás
Köztemetés
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
Védendő fogyasztó igazolás
Egyéb kapcsolódó nyomtatványok:
Fontosabb jogszabályok:
1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
63/2006. (III.27.) Korm. rendelet a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól
Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2015.(II.27.) számú rendelete a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról
Alapvető eljárási szabályok:
-A szociális igazgatási eljárás során a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
– Az egyes ellátások megállapítására, kérelemre indult eljárást követően van lehetőség.
-A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához a hatóság felhívhatja a kérelmezőt, hogy családja vagyoni, jövedelmi viszonyairól nyilatkozzék, illetve azokat igazolja.
-A szociális ellátásban részesülő a jogosultsági feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról 15 napon belül köteles értesíteni az ellátást megállapító szervet.
-A felülvizsgálatot igénylő ellátások esetén az ügyfél együttműködésének hiánya a támogatás megszüntetését vonhatja maga után.
-A kérelmek személyesen történő benyújtása esetén lakcímének és személyének azonosítására alkalmas és érvényes iratot szíveskedjen magával hozni.
– Amennyiben kérelmező helyett megbízottja jár el, meghatalmazással kell rendelkeznie.
Az egyes ellátási formák igényléséhez rendszeresített nyomtatvány tájékoztató része tartalmazza a jogosultság megállapításához szükséges dokumentumok felsorolását.
- Személyi igazolvány, útlevél vagy jogosítvány, lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
- bírósági döntés a gyermekelhelyezésről, szülői felügyelet gyakorlásáról, válóperről,
- születési,házassági, halotti anyakönyvi kivonat, közjegyzői irat az élettársi kapcsolatról,
- jövedelemmel nem rendelkező személyek esetén Munkaügyi Központ „Hatósági Bizonyítvány” igazolása, hogy regisztrált álláskereső,
- jövedelem igazolás, ingó-és ingatlan vagyonnal kapcsolatos irat, szerződés
- orvosi igazolás, szakorvosi javaslat.
A pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokra vonatkozó kérelmeket a Budapest Főváros IV. kerület Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Szociális Főosztály Szociális Osztályán (1042 Budapest, Király u. 12-14. ) lehet benyújtani ügyfélfogadási időben, vagy postai úton eljuttatni.
Az államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben az eljárási illetékek, igazgatási szolgáltatási díjak összege
Az Igazgatási Osztály tevékenységi körébe tartozó hatósági ügyek eljárási illetéke, szolgáltatási díja:
- Állattartási és állatvédelmi ügyek
- Birtokvédelmi ügyek
- Hagyaték
- Ipar és kereskedelem
- Kereskedelmi tevékenységek végzésének bejelentése, engedélyezése
- Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely üzemeltetési engedélye
- Nyilvántartás az ipartelepekről, a kereskedőkről, szálláshelyekről és a vásárokról, piacokról
- Szálláshely-üzemeltetés engedélyezése
- Telepengedélyezési és bejelentési eljárás
- Zenés, táncos rendezvény engedélyezése
- Zenés, táncos rendezvényekről nyilvántartás
- Lakcímrendezéssel kapcsolatos ügyek
- Anyakönyv
- A házassági névviselési forma módosítása
- A magyar állampolgárság megszerzése
- Anyakönyvi kivonatok (születési, házassági, halotti bejegyzett élettársi kapcsolatról szóló) kiállítása
- Apai elismerő nyilatkozat
- Bejegyzett élettársi kapcsolat létrehozását megelőző eljárás
- Haláleset bejelentése
- Hatósági bizonyítvány
- Hazai anyakönyvezést megelőző eljárás
- Házassági szándék bejelentése
- Születés anyakönyvezése
- Születési név megváltoztatása
- Ügyfélszolgálat
A Szociális Főosztály tevékenységi körébe tartozó hatósági ügyek eljárási illetéke, szolgáltatási díja:
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 16. § alapján a szociális igazgatási eljárás költség- és illetékmentes.
A fiatal házasok első lakáshoz jutásának támogatása iránti eljárás költség- és illetékmentes.
Gyámhatóság (Kormányhivatal sziakigazgatási szerve)
Tisztelt Kerületi Lakosok!
Tisztelt Ügyfeleink!Tájékoztatjuk Önöket, hogy a járások kialakításáról, valamint egyes ezzel összefüggő törvények módosításáról szóló 2012. évi XCIII. törvény, valamint a járási (fővárosi kerületi) hivatalokról szóló 218/2012. (VIII. 13.) Korm. rendelet alapján 2013. január 1-jétől számos, korábban az önkormányzatnál intézhető ügykör – többek között az okmányirodai, gyámhivatali feladatok – átkerültek Budapest Főváros Kormányhivatala szervezetébe tartozó fővárosi kerületi hivatalokhoz.link: itt
Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Osztály
Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Osztály – Budapest IV. kerület István út 14. földszint 16-19.
Postacím: 1325 Budapest, Újpest 1. posta, Postafiók 107.
Az ügyfélfogadás rendje:
Hétfő
14-18 óra
Szerda
10-17 óra
Péntek
8-13 óra
Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Osztály tevékenységi köréhez kapcsolódó hatósági ügyek, az alapvető eljárási szabályok, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás
Az ügyintézés hivatali ügyfélfogadási időben történik, időpontfoglalás nem szükséges. Az ügyintézéssel kapcsolatos felvilágosítást telefonon, elektronikus levélben, vagy személyesen a hivatal ügyfélfogadási idejében lehet kérni.
Fás szárú növényekkel kapcsolatos ügyek
Környezetvédelmi ügyek
- 500 m3/év mennyiséget nem meghaladó, kommunális szennyvíz elszikkasztásával, talajvízkúttal kapcsolatos ügyek
-
- 500 m3/év mennyiséget nem meghaladó és kizárólag házi, kommunális szennyvíz elszikkasztását szolgáló létesítmény megépítésével, használatbavételével, átalakításával és megszüntetésével kapcsolatos ügyek
- Talajvízkút használatbavételének, fennmaradásának vagy megszüntetésének vízjogi engedélyezése, amely a létesítő házi vízigényének 500 m3/év mennyiségig terjedő kielégítését szolgálja
- 500 m3/év mennyiséget nem meghaladó és kizárólag házi, kommunális szennyvíz elszikkasztását szolgáló létesítmény megépítésével, használatbavételével, átalakításával és megszüntetésével kapcsolatos ügyek
- Hulladékgazdálkodási, gyom- és parlagfűfertőzöttséggel kapcsolatos ügyek
-
- Magáningatlan előtti közterület hulladékgazdálkodási ügye (ingatlan előtti közterület szennyezettsége esetén)
- Magántulajdonú ingatlan előtti közterület gyomfertőzöttségének hatósági ügye, valamint az ingatlanról kinyúló ágak visszavágásának kérdése
- Magántulajdonú ingatlan előtti közterület parlagfűfertőzöttségének hatósági ügye
- Magántulajdonú ingatlan gyomfertőzöttségének hatósági ügye
- Magántulajdonú ingatlan hulladékgazdálkodási ügye (ingatlanon illegálisan tartott, vagy oda szabálytalanul kihelyezett hulladékok esetén)
- Magántulajdonú ingatlan parlagfűfertőzöttségének hatósági ügye
- Zajvédelmi ügyek
-
- Építési-bontási tevékenység során keletkező környezeti zaj határértékeinek betartása alóli időszakos felmentés
- Üzemi, vagy szabadidős létesítmény zajkibocsátásátásának hatósági engedélyezése (környezeti zajkibocsátási határértékek megállapítása)
- Zajkibocsátással járó kültéri építési-bontási tevékenység hétvégi korlátozása alóli időszakos felmentés (határérték-túllépésre nem jogosít fel)
Jogszabályok
- Alapvető eljárási szabályok, az ügyfelet megillető jogok és az ügyfelet terhelő kötelezettségek: 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól;
- Az ügyintézés határideje (elintézési határidő): 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól 33. §;
- Az ügyintézés határideje (fellebbezési határidő): 2005. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól 99. § (1) bekezdés;
- Fás szárú növényekkel kapcsolatos ügytípusokhoz kapcsolódó jogszabályok jegyzéke, letölthető formanyomtatványok: 346/2008. (XII. 30.) Korm. rendelet a fás szárú növények védelméről 6. § (2) bekezdés;
- Környezetvédelmi ügytípusokhoz kapcsolódó jogszabályok jegyzéke:
A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény;
Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló 2008. évi XLVI. törvény;
A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény;
A környezetvédelmi és természetvédelmi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 71/2015. (III. 30.) Kormányrendelet;
A vízgazdálkodási hatósági jogkör gyakorlásáról szóló 72/1996. (V. 22.) Kormányrendelet;
A parlagfű elleni közérdekű védekezés végrehajtásának, valamint az állami, illetve a közérdekű védekezés költségei megállapításának és igénylésének részletes szabályairól szóló 221/2008. (VIII. 30.) Kormányrendelet;
A környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes szabályairól szóló 284/2007. (X. 29.) Kormányrendelet;
A zajkibocsátási határértékek megállapításának, valamint a zaj- és rezgéskibocsátás ellenőrzésének módjáról szóló 93/2007. (XII. 18.) KvVM rendelet;
A környezeti zaj- és rezgésterhelési határértékek megállapításáról szóló 27/2008. (XII. 3.) KvVM-Eüm együttes rendelet;
A vízjogi engedélyezési eljáráshoz szükséges kérelemről és mellékleteiről szóló 18/1996. (VI. 13.) KHVM rendelet;
A felszín alatti vízkészletekbe történő beavatkozás és a vízkútfúrás szakmai követelményeiről szóló 101/2007. (XII. 23.) KvVM rendelet;
A főváros köztisztaságáról szóló 48/1994.(VIII.1.) Fővárosi Közgyűlési rendelet;
A közösségi együttélés alapvető szabályairól, valamint ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 17/2015. (V.29.) számú önkormányzati rendelet.
A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások megnevezése, tartalma, a közszolgáltatások igénybevételének rendje, a közszolgáltatásért fizetendő díj mértéke, az abból adott kedvezmények
A.) A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások: https://ujpest.hu/rendeletek/2022-15.pdf
B.) Újpesti Önkormányzat Bölcsődék Intézménye: https://ujpest.hu/rendeletek/2010-23.pdf
C.) Hajléktalan ellátás
72/2012. (III.29.) önko. határozat
Twist Olivér Alapítvánnyal kötött ellátási szerződés alapján
hajléktalanok nappali ellátása
átmeneti szálló
utcai szociális munka
D.) Családok Átmeneti otthona
SOS Krízis Alapítvánnyal kötött ellátási szerződés értelmében 66/2013. (IV.25) önko. határozat
Humán szolgáltatások
A.) Közművelődési, kulturális szolgáltatások: https://ujpest.hu/kulturalis-intezmenyek
B.) Sport szolgáltatások: https://ujpest.hu/sport-intezmenyek
C.) Egészségügyi szolgáltatások, ellátások: https://ujpest.hu/egeszsegugyi-intezmenyek
Kommunális szolgáltatások
A.) Piac üzemeltetése:
B.) Lakásgazdálkodási, fenntartási feladatok:
- https://ujpest.hu/onkormanyzat_rendeletek
- Lakásügyi Osztály https://ujpest.hu/hivatali-iroda/?id1=186&id2=131
- Újpesti Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság https://uvzrt.hu
Környezetvédelem
- https://ujpest.hu/kornyezetvedelmi-program
- Városüzemeltetési Főosztály /hivatali-iroda/?id1=107
A közfeladatot ellátó szerv által fenntartott adatbázisok, illetve nyilvántartások leíró adatai (név, formátum, az adatkezelés célja, jogalapja, időtartama, az érintettek köre, az adatok forrása, kérdőíves adatfelvétel esetén a kitöltendő kérdőív), az adatvédelmi nyilvántartásba bejelentendő nyilvántartásoknak az e törvény szerinti azonosító adatai; a közfeladatot ellátó szerv által – alaptevékenysége keretében – gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái, a hozzáférés módja, a másolatkészítés költségei
A közfeladatot ellátó szerv által az alaptevékenysége ellátásához használt saját fenntartású adatbázisok, illetve nyilvántartások jegyzéke
Az 57/2013. (II.27.) sz. Korm. rendelet a telepengedély, ill. a telep létesítésének
bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató
tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés
szabályairól.
Nyilvántartás az ipartelepekről
Ellenőrzési terv a kereskedelmi-, ipari tevékenységet végzőkre vonatkozóan
A közfeladatot ellátó szerv által – alaptevékenysége keretében – gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái
A közfeladatot ellátó szerv által – alaptevékenysége keretében – gyűjtött és feldolgozott adatokhoz való hozzáférés módja
A közfeladatot ellátó szerv által – alaptevékenysége keretében – gyűjtött és feldolgozott adatokról való másolatkészítés költségei
Az Igazgatási Osztály által vezetett nyilvántartások jegyzéke:
A közfeladatot ellátó szerv nyilvános kiadványainak címe, témája, a hozzáférés módja, a kiadvány ingyenessége, illetve a költségtérítés mértéke
Nincs ilyen kiadvány
A testületi szerv döntései előkészítésének rendje, az állampolgári közreműködés (véleményezés) módja, eljárási szabályai, a testületi szerv üléseinek helye, ideje, továbbá nyilvánossága, döntései, ülésének jegyzőkönyvei, illetve összefoglalói; a testületi szerv szavazásának adatai, ha ezt jogszabály nem korlátozza
A Képviselő-testület döntései előkészítésének rendjére, az állampolgári közreműködésre, eljárási szabályokra, valamint az ülések nyilvánosságára vonatkozó szabályokat a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019. (X. 30.) önkormányzati rendelete tartalmazza
A Képviselő-testület ülésének helye: 1041 Budapest István út 14. II. emelet Díszterem
A törvény alapján közzéteendő jogszabálytervezetek és kapcsolódó dokumentumok; a helyi önkormányzat képviselő-testületének nyilvános ülésére benyújtott előterjesztések a benyújtás időpontjától
A közfeladatot ellátó szerv által közzétett hirdetmények, közlemények
A közfeladatot ellátó szerv által kiírt pályázatok szakmai leírása, azok eredményei és indokolásuk
A közfeladatot ellátó szervnél végzett alaptevékenységgel kapcsolatos vizsgálatok, ellenőrzések nyilvános megállapításai
II.12.1. Vizsgálatok, ellenőrzések listája
A közfeladatot ellátó szervnél végzett alaptevékenységgel kapcsolatos – nyilvános megállapításokat tartalmazó – vizsgálatok, ellenőrzések felsorolása2011-2019. évi belső ellenőrzések listája
II.12.2. Az Állami Számvevőszék ellenőrzései
Az Állami Számvevőszék ellenőrzéseinek nyilvános megállapításai:
- http://www.asz.hu/jelentes/0828/jelentes-a-budapest-fovaros-iv-kerulet-ujpest-onkormanyzata-gazdalkodasi-rendszerenek-2008-evi-ellenorzeserol/0828j000.pdf
- http://www.asz.hu/jelentes/0345/jelentes-a-budapest-fovaros-iv-kerulet-ujpest-onkormanyzata-gazdalkodasanak-atfogo-ellenorzeserol/0345j000.pdf
II.12.3. Egyéb ellenőrzések, vizsgálatok
A szervre vonatkozó egyéb ellenőrzések, vizsgálatok nyilvános megállapításai: Az Általános Igazgatási Osztályt érintő külső vizsgálat 2013. évben nem volt.
II.12.4. A működés eredményessége, teljesítmény
A közfeladatot ellátó szerv feladatellátásának teljesítményére, kapacitásának jellemzésére, hatékonyságának és teljesítményének mérésére szolgáló mutatók és értékük, időbeli változásuk
II.12.5. Működési statisztika
A közfeladatot ellátó szerv tevékenységére vonatkozó, jogszabályon alapuló statisztikai adatgyűjtés eredményei, időbeli változásuk: Építésigazgatási Osztály
Általános Igazgatási Osztály
- Nyilvántartás az ipartelepekről, a kereskedőkről, szálláshelyekről és a vásárokról, piacokról
- Zenés, táncos rendezvényekről nyilvántartás
2013 I. negyedéves beruházás statisztikai jelentés
2013 II. negyedéves_beruházásstatiszkai jelentés
Éves gazdaságstatisztikai jelentés – 2012
Éves jelentés a beruházások összetételéről – 2012
Szociális osztály
Ügyiratforgalmi statisztikák
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje, az illetékes szervezeti egység neve, elérhetősége, az információs jogokkal foglalkozó személy neve
Közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje
A közfeladatot ellátó szerv tevékenységére vonatkozó, jogszabályon alapuló statisztikai adatgyűjtés eredményei, időbeli változásuk
nincs ilyen adat
Azon közérdekű adatok hasznosítására irányuló szerződések listája, amelyekben a közfeladatot ellátó szerv az egyik szerződő fél
Nincs ilyen adat
A közfeladatot ellátó szerv kezelésében lévő közérdekű adatok felhasználására, hasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek
Nincs ilyen adat
Különös közzétételi lista
A közfeladatot ellátó szervre vonatkozó különös és egyedi közzétételi lista
Különös közzétételi lista
Az Mötv. 39. §-a szerinti vagyonnyilatkozatok
Nyilvántartás az ipartelepekről
Nyilvántartás a szálláshelyekről
Nyilvántartás a zenés, táncos rendezvényekről
Statisztikai adatszolgáltatás a közérdekű adatigénylések teljesítéséről a II.15 pontban található.
II. 19
A közfeladatot ellátó szerv kezelésében levő, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint újrahasznosítás céljára elérhető kulturális közadatok listája a rendelkezésre álló formátumok megjelölésével, valamint a közfeladatot ellátó szerv kezelésében levő, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint újrahasznosítható közadat típusokról való tájékoztatás, a rendelkezésre álló formátumok megjelölésével
Nincs ilyen adat
II. 20.
A 19. sor szerinti közadatok és kulturális közadatok újrahasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek elektronikusan szerkeszthető változata
Nincs ilyen adat
II. 21.
A 19. sor szerinti közadatok és kulturális közadatok újrahasznosítás céljából történő rendelkezésre bocsátásáért fizetendő díjak általános jegyzéke, a díjszámítás alapját képező tényezőkkel együttesen
Nincs ilyen adat
II. 22.
A közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerinti jogorvoslati tájékoztatás
Nincs ilyen adat
II. 23.
A közfeladatot ellátó szerv által megkötött, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint kötött kizárólagos jogot biztosító megállapodások szerződő feleinek megjelölése, a kizárólagosság időtartamának, tárgyának, valamint a megállapodás egyéb lényeges elemeinek megjelölése
Nincs ilyen adat
II. 24.
A közfeladatot ellátó szerv által kötött, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint a kulturális közadatok digitalizálására kizárólagos jogot biztosító megállapodások szövege
Nincs ilyen adat
II. 25.
A közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerinti azon jogszabály, közjogi szervezetszabályozó eszköz, közszolgáltatási szerződés vagy más kötelező erővel bíró dokumentum (vagy az annak elérhetőségére mutató hivatkozás), amely az újrahasznosítás céljából rendelkezésre bocsátható közadat gyűjtésével, előállításával, feldolgozásával és terjesztésével összefüggő költségek jelentős részének saját bevételből való fedezését írja elő a közfeladatot ellátó szerv részére
Nincs ilyen adat
III. Gazdálkodási adatok
Közérdekű adatokkal kapcsolatos kötelező statisztikai adatszolgáltatás
III.1.1. Éves költségvetések
A közfeladatot ellátó szerv éves (elemi) költségvetései
a 2023. évi költségvetési rendelet 3. számú módosításának táblázatos mellékletei
2023 évi költségvetési rendelet 3. számú módosítása
a 2023. évi költségvetési rendelet 2. számú módosításának táblázatos mellékletei
2023 évi költségvetési rendelet 2. számú módosítása
a 2023. évi költségvetési rendelet 1. számú módosításának táblázatos mellékletei
a 2023 évi költségvetési rendelet 1. számú módosítása
a 2023 évi költségvetési rendelet
a 2023. évi költségvetési rendelet táblázatos mellékletei
Költségvetés – 2022
Költségvetés – 2021 | Költségvetés – 2021 melléklet
Költségvetés – 2020 | Költségvetés – 2020 melléklet
Költségvetés – 2019
Költségvetés – 2018
Költségvetés – 2017
Költségvetés – 2016
Költségvetés – 2015
Költségvetés – 2014
Költségvetés – 2013
Költségvetés – 2012
Költségvetés – 2011
Költségvetés – 2010
Költségvetés – 2009
Költségvetés – 20082012. évi költségvetés táblái
2011-es költségvetés táblái
III.1.2. Számviteli beszámolók
A közfeladatot ellátó szerv számviteli törvény szerinti beszámolói
- 13-T/2023. a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata és intézményei 2022. évi összevont költségvetésének zárszámadásáról
- 13-T/2023. a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata és intézményei 2022. évi összevont költségvetésének zárszámadás mellékletei
- 2021. év
- 2020. év
- 2019. év
- 2018. év
- 2017. év
- 2016. év
- 2015. év
- 2014. év
- 2013. év
- 2012. év
- 2011. év
- 2010. év
- 2009. év
- 2009. év
A Polgármesteri Hivatal engedélyezett létszáma:
- 03. 01. 233 fő (ebből 34 fő munkaszerződéses)
Tisztségviselők illetménye, költségtérítése 2024.01.01-től:
1 fő polgármester havi illetménye: 1.323.000 Ft költségtérítése: 195.000 Ft
1 fő alpolgármester havi illetménye: 1.220.200 Ft költségtérítése: 175.500 Ft
1 fő alpolgármester havi illetménye: 1.193.200 Ft költségtérítése: 175.500 Ft
1 fő alpolgármester havi illetménye: 1.208.700 Ft költségtérítése: 175.500 Ft
1 fő alpolgármester havi illetménye: 1.170.000 Ft költségtérítése: 175.500 Ft
Tisztségviselők illetménye 2024.03.01-től:
1 fő jegyző havi illetménye: 1.437.500 Ft
1 fő aljegyző havi illetménye: 1.322.500 Ft
Köztisztviselői illetményalap 2024. március 1-től: 73.000 Ft
Foglalkoztatottak létszáma, juttatások adatai 2024.03.01. állapot szerint
Foglalkoztatottak létszáma* 215 fő
Havi illetmény Költségtérítés
Vezető tisztségviselők** 6.115.100.-Ft 897.000.-Ft
Vezetők*** 23.638.190.-Ft 0.-Ft
Egyéb foglalkoztatottak**** 112.897.658.-Ft 0.-Ft
Összesen 142.650.948.-Ft 897.000.- Ft
Cafetéria: egységesen nettó 400.000 Ft/fő/év.
Megjegyzés:
* Foglalkoztatottak létszáma: munkajogi állományi létszám
** Vezető tisztségviselők: polgármester, alpolgármester
*** Vezetők: jegyző, aljegyző, főosztályvezetők, osztályvezetők
**** Egyéb foglalkoztatottak: az előző két kategóriába nem soroltak
Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatalánál foglalkoztatott nők és férfiak mediánjövedelemének meghatározása nem mutat nemek közötti bérkülönbséget.
A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott, az államháztartásról szóló törvény szerinti költségvetési támogatások kedvezményezettjeinek nevére, a támogatás céljára, összegére, továbbá a támogatási program megvalósítási helyére vonatkozó adatok, kivéve, ha a közzététel előtt a költségvetési támogatást visszavonják vagy arról a kedvezményezett lemond
Az államháztartás pénzeszközei felhasználásával, az államháztartáshoz tartozó vagyonnal történő gazdálkodással összefüggő, ötmillió forintot elérő vagy azt meghaladó értékű árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatás megrendelésre, vagyonértékesítésre, vagyonhasznosításra, vagyon vagy vagyoni értékű jog átadására, valamint koncesszióba adásra vonatkozó szerződések megnevezése (típusa), tárgya, a szerződést kötő felek neve, a szerződés értéke, határozott időre kötött szerződés esetében annak időtartama, valamint az említett adatok változásai, a védelmi és biztonsági célú beszerzések adatai és a minősített adatok, továbbá a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 9. § (1) bekezdés b) pontja szerinti beszerzések és az azok eredményeként kötött szerződések adatai kivételével. A szerződés értéke alatt a szerződés tárgyáért kikötött – általános forgalmi adó nélkül számított – ellenszolgáltatást kell érteni, ingyenes ügylet esetén a vagyon piaci vagy könyv szerinti értéke közül a magasabb összeget kell figyelembe venni. Az időszakonként visszatérő – egy évnél hosszabb időtartamra kötött – szerződéseknél az érték kiszámításakor az ellenszolgáltatás egy évre számított összegét kell alapul venni. Az egy költségvetési évben ugyanazon szerződő féllel kötött azonos tárgyú szerződések értékét egybe kell számítani
2018 – Önkormányzat szerződések
2017 – Önkormányzat szerződések
2016 – Önkormányzat szerződések
2015 – Önkormányzat szerződések
2015. 07. hó Önkormányzati szerződések
2015. 05. hó Önkormányzati szerződések
2015. 02. hó Önkormányzati szerződések
2014. Önkormányzati Szerződesek
Ingatlan adásvételi szerződések
2013. Önkormányzati Szerződesek
5 millió Ft-ot elért szerződések 2012
Felhalmozási célú államháztartáson kívüli szerződések
Működési célú államháztartáson belüli szerződések
Működési célú államháztartáson kívüli szerződések
2013-ban élő 2010-2012 közötti 5m feletti szerződések – HIVATAL
2013-ban élő 2010-2012 közötti 5m feletti szerződések – ÖNKORMÁNYZAT
2010-es költségvetés táblái:
A koncesszióról szóló törvényben meghatározott nyilvános adatok (pályázati kiírások, pályázók adatai, az elbírálásról készített emlékeztetők, pályázat eredménye)
Nincs ilyen adat
A közfeladatot ellátó szerv által nem alapfeladatai ellátására (így különösen egyesület támogatására, foglalkoztatottai szakmai és munkavállalói érdek-képviseleti szervei számára, foglalkoztatottjai, ellátottjai oktatási, kulturális, szociális és sporttevékenységet segítő szervezet támogatására, alapítványok által ellátott feladatokkal összefüggő kifizetésre) fordított, ötmillió forintot meghaladó kifizetések
A 4. pontban található
Az Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztések leírása, az azokra vonatkozó szerződések
Közbeszerzési információk (éves terv, összegzés az ajánlatok elbírálásáról, a megkötött szerződésekről)