csütörtök, november 21

Haláleset anyakönyvezése

Haláleset anyakönyvezésére az az anyakönyvvezető az illetékes, akinek a területén a halotti esemény történt.
Budapest IV. kerület területén történt haláleset anyakönyvezését a hozzátartozó személyesen anyakönyvi hivatalunknál vagy megbízott útján – temetkezési vállalkozás meghatalmazásával – is kezdeményezheti.
Anyakönyvezéshez szükséges okmányok:

  • halottvizsgálati bizonyítvány,
  • az elhalt személyazonosításra alkalmas okmánya (személyazonosító
    igazolvány, útlevél, vezetői engedély)
  • személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány (lakcímkártya),
  • a bejelentő személy személyazonosításra alkalmas okmánya, lakcímkártyája

Az anyakönyvezés elősegítése érdekében, amennyiben a halálesetet bejelentő személy rendelkezésére áll, illetve annak beszerzése megoldható:

  • az elhalt személy születési anyakönyvi kivonata,
  • családi állapotát igazoló okirata (özvegy családi állapot esetén az elhalt
    házastárs halotti anyakönyvi kivonata, elvált családi állapot esetén jogerős
    bírósági bontóítélet vagy záradékolt házassági anyakönyvi kivonat)

Ügyfélfogadási időben, előzetes időpontfoglalás nélkül intézhető.

Ügyintézési határidő: maximum 60 nap

Az eljárás illetékmentes.

Az ügyfelet megillető jogokat és az ügyfelet terhelő kötelezettségeket az Általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény tartalmazza

Vonatkozó jogszabályok:

Letölthető dokumentumok

Munkatársak

Hortobágyi Noémi
csoportvezető
1041 Budapest, István út 14. I. em. 33.
anyakonyv@ujpest.hu

Csorbáné Pásztor Zsuzsanna
anyakönyvvezető
1041 Budapest, István út 14. I. em. 33.
anyakonyv@ujpest.hu

dr. Puskai Erzsébet
anyakönyvvezető
1041 Budapest, István út 14. I. em. 33.
anyakonyv@ujpest.hu

Barabás Beáta
anyakönyvvezető
1041 Budapest, István út 14. I. em. 33.
anyakonyv@ujpest.hu

Megszakítás