Zenés, táncos rendezvény engedélyezése
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy a – polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. tv. 7.§ (1) bek. 6. pontjában megfogalmazott – gazdálkodó szervezetek (pl,: cégek, egyéni vállalkozások stb.), jogi képviselők, költségvetési szervek, köztestületek, közigazgatási hatóságok számára az eljárásaink megindítására kizárólag elektronikusan, az E-önkormányzati Portálon rendszeresített űrlap (iFORM) kitöltésével és benyújtásával van lehetőségük, az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 2015. évi CCXXII. törvény alapján.
Az űrlap kitöltéséhez további segítséget az alábbi linken található honlapon tud kapni:
Az eljárás menetéről:
A zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló 23/2011. (III.8.) Korm. rendelet hatálya az alábbi alkalmi vagy a rendszeres zenés, táncos rendezvényekre terjed ki:
– tömegtartózkodásra szolgáló építményben (bármikor egyidejűleg 300 főnél több személy tartózkodása várható) tartanak, illetve
– szabadban tartanak és a résztvevők létszáma az 1000 főt meghaladja.
A rendeletet nem kell alkalmazni:
– a gyülekezési jogról szóló törvény hatálya alá tartozó rendezvényekre,
– a választási eljárásról szóló törvény hatálya alá tartozó gyűlésekre,
– vallási közösségek vallásos szertartásaira, rendezvényeire,
– a családi eseményekkel kapcsolatos rendezvényekre és
– a közoktatási intézményekben az intézmény által szervezett rendezvényekre.
Zenés, táncos rendezvény csak rendezvénytartási engedély birtokában tartható. Az engedélyt a zenés, táncos rendezvény helye szerinti települési, Budapesten a kerületi önkormányzat jegyzője adja ki. A jegyző az engedély megadásával egyidejűleg arról igazolást állít ki, és a zenés, táncos rendezvényt nyilvántartásba veszi. A jegyző által vezetett nyilvántartás nyilvános, azt a jegyző az önkormányzat honlapján közzéteszi.
Zenés, táncos rendezvényekről nyilvántartás
Az engedély iránti kérelmet a zenés, táncos rendezvénynek helyt adó építmény üzemeltetőjének, szabadtéri rendezvény esetében a rendezvény szervezőjének kell benyújtania.
A kérelmet formanyomtatványon kell benyújtani.
Kérjük, hogy a hatékony ügyintézés céljából a nyomtatványon feltétlenül tüntesse fel telefonszámát és e-mail címét.
Az engedély jogosultja a kérelem adataiban bekövetkezett változásokat haladéktalanul köteles bejelenteni.
A tevékenység megszüntetését haladéktalanul be kell jelenteni.
A rendezvénytartási engedélyezési eljárás illetékmentes.
Ügyintézési határidő: 20 nap
Döntés elleni fellebbezési határideje: Az ügyben hozott döntés elleni jogorvoslati kérelem benyújtásának határideje: a döntés közlésétől számított 15 napon belül.
Az ügyfeleket megillető jogokat és terhelő kötelezettségeket az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény tartalmazza.
Vonatkozó jogszabályok:
- 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
- 2009. évi LXXVI. törvény a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól
- 23/2011. (III.8.) Korm. rendelet a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről
- 253/1997. (XII.20.) Korm. rendelet az országos településrendezési és építési követelményekről
- 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
Benyújtandó iFORM nyomtatvány elnevezései:
- Rendezvénytartási engedély megadása iránti kérelem (új kérelem/változás bejelentése/megszüntetés)
Beadványhoz csatolandó iratok (lehetőség szerint pdf formátumban):
- a helyiség használatára vonatkozó dokumentum (pl.: bérleti szerződés)
- nyilatkozat a zenés, táncos rendezvény gyakoriságáról, megtartásának napjairól, kezdésének és befejezésének időpontjáról,
- biztonsági terv (a Korm. rendelet 8.§ -ban foglalt adattartalommal)
- tűzvédelmi szabályzat az építményben tartott zenés, táncos rendezvény esetén
Letölthető dokumentumok
Munkatársak
Cserteg-Mikola Györgyi
osztályvezető- helyettes, ipar- kereskedelmi ügyek
1041 Budapest, István út 14. I. em. 44.
231-3101/300
Gálik Magdolna
ipar- kereskedelmi ügyek
1041 Budapest, István út 14. I. em. 44.
231-3101/274