csütörtök, november 21

Nem üzleti célú közösségi, szabadidõs szálláshely üzemeltetési engedélye

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy a – polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. tv. 7. § (1) bek. 6. pontjában megfogalmazott – gazdálkodó szervezetek (pl: cégek, egyéni vállalkozások stb.), jogi képviselők, költségvetési szervek, köztestületek, közigazgatási hatóságok számára az eljárásaink megindítására kizárólag elektronikusan, az E-önkormányzati Portálon rendszeresített űrlap (iFORM) kitöltésével és benyújtásával van lehetőségük, az a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény alapján.
Az űrlap kitöltéséhez további segítséget az alábbi linken található honlapon tud kapni:
Tájékozató

Az eljárás menetéről:
Nem üzleti célú szabadidős szálláshelyet üzemeltetni a szálláshely-szolgáltatási tevékenység bejelentését követően lehet, melyről a jegyző hatósági igazolványt állít ki.
Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshelynek minősülő létesítmények: üdülő, gyermek-és ifjúsági tábor, nomád táborhely, hegyi menedékház, bivakszállás, pihenőház, kollégium.

A kérelmet formanyomtatványon kel benyújtani.

Kérjük, hogy a hatékony ügyintézés céljából a nyomtatványon feltétlenül tüntesse fel telefonszámát és e-mail címét.

Az eljárás illetékmentes.
Az adatokban bekövetkezett változás bejelentése: illetékmentes.

A szálláshely-szolgáltatónak az adatokban bekövetkezett változást (így a megszűnést is) 8 napon belül be kell jelenteni.
A nyilvántartásba vételt követően szükséges a vásárlók könyvének hitelesítése!
(kivéve: alkalmi szálláshely/bivakszállás, hegyi menedékház/, nomád táborhely esetén)
A hitelesítés kérésére két módon van lehetőség:

  • ügyfélfogadási időben személyesen, telefonon történt előzetes egyeztetést követően, vagy
  • elektronikus úton benyújtott levél útján.

Utóbbi esetben a https://epapir.gov.hu elektronikus felületen keresztül, Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzatának címezve lehet beküldeni a kérést, melynek a vásárlók könyve belső borítóján szereplő adatokat szükséges tartalmaznia, azaz: vásárlók könyve sorszáma tól-ig (betűk és számok); kereskedő / szolgáltató neve; székhelye; cégjegyzékszám / egyéni vállalkozói nyt.sz.; üzlet címe, használatbavétel ideje). A kereskedelmi hatóság ez esetben elektronikus aláírással hitelesíti a vásárlók könyvét és a hitelesítésről szóló Igazolást az üzemeltető gazdálkodó szervezet tárhelyére küldi ki, mely Igazolást a vásárlók könyvéhez szükséges rögzíteni!

Ügyintézési határidő: 15 nap
Az ügyfeleket megillető jogokat és terhelő kötelezettségeket az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény tartalmazza.

Vonatkozó jogszabályok:

Benyújtandó iFORM nyomtatvány elnevezései:

  • Szálláshely nyilvántartásba vételi kérelem, bejelentés
  • Szálláshely megszűnésének bejelentése

Beadványhoz csatolandó iratok (lehetőség szerint pdf formátumban):

  • okirat, amely igazolja, hogy a szolgáltató a szolgáltatás nyújtására jogosult (pl.: cégkivonat);
  • a szálláshely használatára való jogosultságot igazoló okirat (nem a kérelmező tulajdonában lévő ingatlan esetében az ingatlan használatának jogszerűségét igazoló okiratot, pl.: bérleti szerződés, ingatlan használati megállapodás; saját tulajdonban lévő ingatlan esetén az ingatlanra vonatkozó adás-vételi szerződés).

Letölthető dokumentumok

Munkatársak

Cserteg-Mikola Györgyi
osztályvezető- helyettes, ipar- kereskedelmi ügyek
1041 Budapest, István út 14. I. em. 44.
231-3101/300

Gálik Magdolna
ipar- kereskedelmi ügyek
1041 Budapest, István út 14. I. em. 44.
231-3101/274

Megszakítás