Szálláshely-szolgáltatás bejelentése
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy a – polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. tv. 7.§ (1) bek. 6. pontjában megfogalmazott – gazdálkodó szervezetek (pl,: cégek, egyéni vállalkozások stb.), jogi képviselők, költségvetési szervek, köztestületek, közigazgatási hatóságok számára az eljárásaink megindítására kizárólag elektronikusan, az E-önkormányzati Portálon rendszeresített űrlap (iFORM) kitöltésével és benyújtásával van lehetőségük, az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 2015. évi CCXXII. törvény alapján.
Az űrlap kitöltéséhez további segítséget az alábbi linken található honlapon tud kapni:
Az eljárás menetéről:
Szálláshelyet üzemeltetni a szálláshely-szolgáltatási tevékenység bejelentését követően lehet, melyről a jegyző igazolást ad ki.
Szálláshely típusok: szálloda, panzió, kemping, üdülőháztelep, közösségi szálláshely, egyéb szálláshely, magánszálláshely.
A bejelentést formanyomtatványon kell benyújtani.
Kérjük, hogy a hatékony ügyintézés céljából a nyomtatványon feltétlenül tüntesse fel telefonszámát és e-mail címét.
A szálláshely-szolgáltatás bejelentése: illetékmentes. Az adatokban bekövetkezett változás bejelentése: illetékmentes
A jegyző a szálláshelyekről nyilvántartást vezet. A bejegyzett adatokról az önkormányzat honlapján lehet tájékozódni
Nyilvántartás a szálláshelyekről
A szálláshely-szolgáltatónak az adatokban bekövetkezett változást haladéktalanul, a szálláshely megszűnését a megszűnést követő 8 napon belül be kell jelenteni.
A nyilvántartásba vételt követően szükséges a vásárlók könyvének hitelesítése!
A hitelesítés kérésére két módon van lehetőség:
· ügyfélfogadási időben személyesen, telefonon történt előzetes egyeztetést követően, vagy
· elektronikus úton benyújtott levél útján.
Utóbbi esetben a https://epapir.gov.hu elektronikus felületen keresztül, Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzatának címezve lehet beküldeni a kérést, melynek a vásárlók könyve belső borítóján szereplő adatokat szükséges tartalmaznia, azaz: vásárlók könyve sorszáma tól-ig (betűk és számok); kereskedő / szolgáltató neve; székhelye; cégjegyzékszám / egyéni vállalkozói nyt.sz.; üzlet címe, használatbavétel ideje). A kereskedelmi hatóság ez esetben elektronikus aláírással hitelesíti a vásárlók könyvét és a hitelesítésről szóló Igazolást az üzemeltető gazdálkodó szervezet tárhelyére küldi ki, mely Igazolást a vásárlók könyvéhez szükséges rögzíteni!
Ügyintézési határidő: 15 nap
Az ügyfeleket megillető jogokat és az ügyfeleket terhelő kötelezettségeket az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény tartalmazza.
Vonatkozó jogszabályok:
- 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
- 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről
- 239/2009. (X.20.) Korm. rendelet a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről
- 2009. évi LXXVI. törvény a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól
- 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
Benyújtandó iFORM nyomtatvány elnevezései:
·Szálláshely nyilvántartásba vételi kérelem, bejelentés (új(tervezett) szálláshely/ változás bejelentés)
·Szálláshely megszűnésének bejelentése
Beadványhoz csatolandó iratok (lehetőség szerint pdf formátumban):
- nem a kérelmező tulajdonában lévő szálláshely esetében a szálláshely használatának jogszerűségét igazoló okirat, pl.: bérleti szerződés, ingatlan használati megállapodás; saját tulajdonban lévő szálláshely esetén az ingatlanra vonatkozó adás-vételi szerződés
- haszonélvezet esetében – ha nem a tulajdonos vagy a haszonélvező a szálláshely-szolgáltató – a haszonélvező hozzájárulását igazoló okirat;
- közös tulajdonban álló szálláshely esetében, ha nem valamennyi tulajdonostárs a szálláshely-szolgáltató, a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okirat;
- a szálláshelykezelő szoftver meglétét igazoló dokumentum;
- 30 napnál nem régebbi cégkivonat/egyéni vállalkozói igazolás (internetről letöltött is megfelel)
- a szálláshely-minősítő szervezet által kiadott minősítő dokumentum
Magánszemélyekre (magánszálláshely-szolgáltatókra) vonatkozó tájékoztatás:
A nem gazdálkodó szervezetek (magánszálláshely-szolgáltató) számára lehetőség van a hivatal szervezeti egysége által készített, saját nyomtatványok használatára és azok https://epapir.gov.hu -n keresztüli beküldésére (amennyiben nem akarják igénybe venni az iFORM nyomtatványokat), melyek az alábbiak:
Letölthető dokumentumok
Adatkezelési tájékoztató szálláshely üzemeltetés nyilvántartásba vételével kapcsolatos adatkezelési tevékenységről
Szálláshely-üzemeltetés bejelentése
Bejelentés adatváltozásról szálláshellyel kapcsolatban
Bejelentés szálláshely megszüntetéséről
Kitöltési útmutató a Szálláshely nyilvántartásba vételi kérelem, bejelentés (ASPIPAR002) űrlaphoz
Kitöltési útmutató a Szálláshely megszűnésének bejelentése űrlaphoz (ASP IPAR 003)
Munkatársak
Cserteg-Mikola Györgyi
osztályvezető- helyettes, ipar- kereskedelmi ügyek
1041 Budapest, István út 14. I. em. 44.
231-3101/300
Gálik Magdolna
ipar- kereskedelmi ügyek
1041 Budapest, István út 14. I. em. 44.
231-3101/274