csütörtök, november 21

Lakcímrendezéssel kapcsolatos ügyek

Kérjük, az időpontfoglalás előtt az alábbi tájékoztatót szíveskedjen figyelmesen elolvasni.
A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló többször módosított 1992. évi LXVI. törvény, valamint a végrehajtására kiadott 146/1993. (X. 26.) Kormányrendelet alapján a jegyző, illetve a járási hivatal a nyilvántartás folyamatos és naprakész vezetése érdekében gondoskodik az illetékességi területén bekövetkezett adatváltozások, valamint az illetékességi területén lakcímmel rendelkező polgár adatváltozásának és adatjavításának nyilvántartáson történő átvezetéséről.

A jegyző közhiteles címnyilvántartást vezet az illetékességi területén lévő közigazgatási címekről, továbbá címképzésért felelős szervként gondoskodik a címkezeléssel összefüggő feladatok ellátásáról, kezeli a Központi Címregiszterben rögzített címeket.

Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) alapján a hatóság az ügyfél kérésére hatósági bizonyítványt állít ki az ingatlan címadatára vonatkozóan („címigazolás”), illetve az ingatlanban érvényes, bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel rendelkező személyek számáról.

Az eljárási idő 8 nap.
A hatósági bizonyítvány kiállítása illetékmentes.
Az ügyfelet megillető jogokat és az ügyfelet terhelő kötelezettségeket az Ákr. tartalmazza.

A lakcím érvénytelenítési eljárás lefolytatása a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény végrehajtásáról szóló 146/1993 (X. 26.) Korm. rendelet  2023. március 1. napján hatályba lépett módosítása alapján a járási hivatalok (kormányhivatalok) hatáskörébe rendelt feladat.

Vonatkozó jogszabályok:

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy a – polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. tv. 7. § (1) bek. 6. pontjában megfogalmazott – gazdálkodó szervezeteknek, jogi képviselőknek, költségvetési szerveknek, köztestületeknek, közigazgatási hatóságoknak – az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Dáptv.) 19. § (1) bekezdése alapján kötelező az ügyek elektronikus intézése, míg a magánszemélyeknek lehetőségük van az elektronikus irat benyújtására.

Az elektronikus ügyintézésre az E-önkormányzati Portálon rendszeresített űrlap (iFORM) kitöltésével és benyújtásával van lehetőségük, a Dáptv. alapján.

Az űrlap kitöltéséhez további segítséget az alábbi linken található honlapon tud kapni:
Tájékoztató

Rendelkezésre álló iForm űrlapok elnevezései:

  • Bejelentés a címkezeléshez szükséges címelemek bejegyzéséhez, módosításához
  • Űrlap közigazgatási szerv határozatának bírósági felülvizsgálata iránti ASP keresetlevél benyújtásához

Letölthető dokumentumok
Űrlap közigazgatási szerv határozatának bírósági felülvizsgálata iránti keresetlevél benyújtásához

A weboldalon történő időpontfoglalással kapcsolatos tudnivalók:
Az időpontfoglalásnál kérjük, szíveskedjen megadni nevét, e-mail címét és telefonszámát. Kérjük, szíveskedjen feltüntetni a Megjegyzés rovatban, – amennyiben folyamatban lévő ügye van – az ügyiratszámot, illetve az ügyintéző nevét. A sikeres időpontfoglalásról a megadott e-mail címen kap visszaigazolást. Amennyiben a lefoglalt időpont a későbbiekben nem megfelelő az Ön számára, úgy kérjük, szíveskedjen a foglalást a „Lemondás” gombbal törölni és új időpontot választani.
Kérjük továbbá, hogy amennyiben egyáltalán nem kíván megjelenni a lefoglalt időpontban, úgy szíveskedjen törölni az időpontfoglalást a „Lemondás” gombbal, hogy az mások számára elérhető legyen.

IDŐPONTFOGLALÁS INDÍTÁSA

Letölthető dokumentumok

Munkatársak

Buczkó Brigitta
lakcímrendezési ügyek
1041 Budapest, István út 14. I. em. 43.
231-3101/294

Megszakítás