kedd, január 31

Lakossági felhívás a téli időre való tekintettel

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ha ismer olyan embert, akinek lakásában nincs fűtés, vagy olyan hajléktalant lát, aki segítségre szorul, keresse a tájékoztatóban található elérhetőségeket.

Tisztelt Újpesti Lakosok!

Közös felelősségünk, hogy kerületünkben senkinek ne kelljen fagyoskodnia a lakásában fűtési lehetőség hiánya miatt!

Ezért arra kérjük kerületünk lakóit, hogy a téli fűtési időszakban a szokásosnál is jobban figyeljenek oda a környezetükben azokra a – gyermek(ek)et nevelő hátrányos helyzetű családokra, egyedülálló szülőkre, gyakran egyedül élő, idős, beteg vagy mozgásukban korlátozott- szomszédjaikra, akiknek a lakásában nincs fűtés, vagy a lakás befűtése különösen nagy nehézséget okoz számukra!

Arra kérjük Önöket, hogy amennyiben tudomásukra jut, hogy valaki fűtetlen lakásban vagy egyéb helyiségben lakik, akkor azt haladéktalanul jelezzék az alábbi elérhetőségek valamelyikén annak érdekében, hogy minden rászorulónak megfelelő segítséget tudjunk nyújtani:

Újpest Önkormányzatának Szociális Intézménye

Család- és Gyermekjóléti Központ

Telefonszám: 0630/210-23-90

vagy

E-mail cím: csgyk@ujpestszi.hu

Újpest összetartó közösség, vigyázzunk egymásra!

Köszönettel

Budapest Főváros IV. Kerület Újpest Önkormányzata nevében

Perneczky László

Népjóléti alpolgármester

 

LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÓ HAJLÉKTALAN SZEMÉLYEK LAKOSSÁGI TÁMOGATÁSÁRÓL

Budapesten és Pest megyében a Regionális Diszpécser Szolgálat elérhetősége:

+36 1 338 4186

MILYEN ESETEKBEN HÍVJUK A DISZPÉCSER SZOLGÁLATOT?

  • Ha a hajléktalan ember veszélyben van (pl.: nedves a ruházata, földön fekszik takaró és alatta lévő karton nélkül, kihűlés, fagyás fenyegeti).
  • Ha a hajléktalan ember segítséget kér, de Ön nem tudja, milyen típusú segítségre lenne szüksége.
  • Információra, segítségre van szüksége, mert Ön, családtagja, barátja, rokona, ismerőse hajléktalanná vált, vagy ennek veszélye fenyegeti.
  • Ha a környezetében élő fedél nélkül élő ember a szokásaitól eltérően viselkedik (pl.: nem kelt fel amikor szokott, egész nap fekszik).

KÉRJÜK AMENNYIBEN TELEFONÁL, AZ ALÁBBIAK SZERINT TEGYE MEG A BEJELENTÉST:

  1. Helyszín? (pontos cím, ennek hiányában a helyszín megközelíthetősége)
  2. Mit tapasztalt? (pl.: földön fekszik, nem a megszokott módon viselkedik, fájdalomra panaszkodik)
  3. A bejelentett személy neme, kb. kora, amennyiben Önnek tudomása van róla, neve.
  4. A hajléktalan embernek van-e állata (ez azért fontos, mert az állat elhelyezését biztosítanunk kell, amíg a gazdája nem tudja ellátni)? Amennyiben van, milyen állapotban van?
  5. Ha megszólította a hajléktalan embert, kérjük, kérdezze meg, milyen segítségre van szüksége!
  6. Amennyiben a helyszínen tud maradni, vagy vállalja, hogy a helyszín felkutatásában további információkat ad munkatársainak számára, az Ön neve és telefonszáma (szükség lehet visszahívására, ha nehezen vagy nem találjuk meg a helyszínt).
  7. Kérjük, várjon a diszpécser esetleges kérdéseire (az információk pontosítása érdekében fontos), és csak ezután tegye le a telefont!

MILYEN ESETEKBEN HÍVHATUNK MENTŐT?

Minden esetben, amikor a beteg azonnali egészségügyi ellátásra szorul:

  • ha életveszély, vagy annak gyanúja áll fenn (eszméletlen állapot, bármilyen eredetű súlyos vérzés stb.),
  • baleset, sérülés, bármilyen eredetű mérgezés esetén,
  • megindult szülés, illetve a fennálló terhesség alatt bekövetkező rendellenesség miatt
  • ha erős fájdalom, vagy más riasztó panasz, illetve tünet észlelhető (pl.: fulladásérzés, nehézlégzés, végtagbénulás stb.)
  • ha olyan magatartászavart észlelünk, amely során a beteg saját maga, vagy mások életét veszélyezteti.

A mentők hívószáma az ország egész területén: 112

 

Megosztás.
Megszakítás