50 millió forintos alapot különített el a IV. kerület vezetése a bajba jutott újpesti önkormányzati üzlethelyiségek bérlőinek. Személyes jelenlét nélkül is intézhető! Leölthető igénylőlapok: itt és itt.
Újabb 50 millió forintos alapot különített el a IV. kerületi önkormányzat a 2020-as költségvetésében, hogy segíteni tudjanak nyújtani a koronavírus-járvány gazdasági hatásai miatt bajba került újpesti kis- és középvállalkozásoknak. Ehhez a kerület vezetése egy olyan rendeletet is alkotott, amely segítséget nyújthat az önkormányzati, a vagyonkezelői üzlethelyiségek és piaci alapon bérbe adott ingatlanok bérlői számára.
Trippon Norbert gazdaságért, költségvetésért, városüzemeltetésért és projektmenedzsmentért felelős alpolgármester facebook-posztjában kiemelte: a támogatást a járványhelyzetre való tekintettel elektronikus úton is igénybe lehet venni.
„A bérlőink bérleti díjmérséklési-, halasztási- és részletfizetési kérelmeiket (nyomtatvány és mellékletek) elektronikusan is benyújthatják az Újpesti Vagyonkezelő Zrt.-hez. Hiánypótlás esetén a felhívást, illetve határozatot is elektronikusan küldjük meg számukra. Így az egész eljárás személyes ügyintézés nélkül valósulhat meg.”
A kedvezményeket alapesetben június 30-ig kaphatják meg az igénylők, de helyzetüktől függően három hónapos hosszabbítást is kérhetnek.
Az alpolgármester emlékeztetett: ezek mellett továbbra is nyitott a már korábban létrehozott 100 millió forintos alap, amely a koronavírus-járvány miatti közvetlen költségek és károk megtérítésére irányul, az önkormányzatnál és az önkormányzat intézményeinél.
A rendelettel kapcsolatban Déri Tibor polgármester is nyilatkozott facebook oldalán. Ő külön felhívta a figyelmet arra, hogy „a szociális és költség alapon kiadott lakások esetében könnyítést továbbra is a Szociális Osztály tud nyújtani”.
Az 50 millió forintos alapról szóló önkormányzati rendelet ITT található.
A letölthető igénylőlapok itt találhatók:
Magánszemélyek (egyéni vállalkozók) fizetési könnyítésére és
mérséklésére irányuló kérelem elbírálásához