Átalakul az Ügyfélkapu!
2025 január 16-tól megszűnik a hagyományos ügyfélkapus belépési mód, így az ügyfélkapu hozzáféréssel való bejelentkezés kizárólag a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás (DÁP) és az Ügyfélkapu+ azonosítással történhet. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy aki 2025. január 15-ig nem aktiválja be az Ügyfélkapu+ azonosítást vagy nem tölti le és regisztrálja be a DÁP mobilalkalmazást az nem fogja elérni az Ügyfélkapu tárhelyét, ami problémák forrása lehet az elektronikus ügyintézésben. A rendelkezésre álló időn belüli regisztráció vagy aktiválás elmulasztása esetén, 2025. január 15-től az elektronikus ügyintézés korlátozva lesz, csak személyes ügyintézésre lesz lehetőség.
DÁP mobilalkalmazás: Az alkalmazásról részletes információk a https://dap.gov.hu/ weboldalon érhetők el, amely közérthető formában mutatja be a Digitális Állampolgárság Programot (DÁP) és annak ütemezését, a regisztráció menetét (hogyan és milyen feltételek szükségesek hozzá), mobilalkalmazás használatát, annak induláskor elérhető funkcióit (QR kódos személyi azonosítás, személyes, valamint gépjármű adatok egy helyről történő elérése, szükség esetén továbbítása, erkölcsi bizonyítvány igénylése, kormányablakba történő időpontfoglalás), továbbá a későbbiekben várható fejlesztéseket is. Fontos információ, hogy aki aktiválja a DÁP regisztrációt még 2025. december 31-ig tudja használni az Ügyfélkapu+ bejelentkezési módszert, de azt követően már nem térhet rá vissza.
Ügyfélkapu+: Az Ügyfélkapu+ nem más, mint a januártól 16-tól megszűnő Ügyfélkapu biztonságosabb, két lépcsős azonosítással ellátott felülete. Erre azért van szükség, mert az egyszerű felhasználónév és jelszó párosítás nem nyújt kellően megbízható azonosítást. Amikor belép az Ügyfélkapu+ felületre, nem csak a felhasználónevét és a jelszavát szükséges megadnia, hanem egy mobilapplikációban (hitelesítő alkalmazás) látható rövid lejáratú 6 számjegyből álló kódot is.
Az Ügyfélkapu+ aktiválásához az alábbi mellékelt útmutató nyújt segítséget.