Átalakul az Ügyfélkapu!
2025 január 16-tól megszűnik a hagyományos ügyfélkapus belépési mód, így az ügyfélkapu hozzáféréssel való bejelentkezés kizárólag a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás (DÁP) és az Ügyfélkapu+ azonosítással történhet. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy aki 2025. január 15-ig nem aktiválja be az Ügyfélkapu+ azonosítást vagy nem tölti le és regisztrálja be a DÁP mobilalkalmazást az nem fogja elérni az Ügyfélkapu tárhelyét, ami problémák forrása lehet az elektronikus ügyintézésben. A 2025. január 15-ig rendelkezésre álló időn belüli regisztráció elmulasztása esetén már csak személyes ügyintézéssel, a Kormányablakban lehet eljárni, mivel az Ügyfélkapu azonosítás lehetősége megszűnik.
DÁP mobilalkalmazás: Az alkalmazásról részletes információk a https://dap.gov.hu/ weboldalon érhetők el, amely közérthető formában mutatja be a Digitális Állampolgárság Programot (DÁP) és annak ütemezését, a regisztráció menetét (hogyan és milyen feltételek szükségesek hozzá), mobilalkalmazás használatát, annak induláskor elérhető funkcióit (QR kódos személyi azonosítás, személyes, valamint gépjármű adatok egy helyről történő elérése, szükség esetén továbbítása, erkölcsi bizonyítvány igénylése, kormányablakba történő időpontfoglalás), továbbá a későbbiekben várható fejlesztéseket is.
Ügyfélkapu+: Az Ügyfélkapu+ nem más, mint a januártól 16-tól megszűnő Ügyfélkapu biztonságosabb, két lépcsős azonosítással ellátott felülete. Amikor belép az Ügyfélkapu+ felületre, nem csak a felhasználónevét és a jelszavát szükséges megadnia, hanem egy mobilapplikációban (hitelesítő alkalmazás) látható rövid lejáratú 6 számjegyből álló kódot is. Érdemes tudni, hogy nagyjából 10-20 perc inaktivitás után a rendszer automatikusan kilépteti a felhasználót, hogy megelőzzön egy esetleges illetéktelen hozzáférést, így bár ez kellemetlen lehet, de fontos funkció a felhasználók biztonságának növelése érdekében.
Az Ügyfélkapu+ aktiválásához az alábbi mellékelt útmutató nyújt segítséget.