2020. március 13-tól a koronavírus-járvány megelőzésének érdekében megváltozik az újpesti polgármesteri hivatal ügyfélfogadási rendje.
Az önkormányzat közleményében mindenkit arra kér, hogy
„csak az jöjjön személyesen ügyfélfogadásra, akinek ügyintézése halaszthatatlan”.
Az ügyintézés elsősorban az István út 15. szám alatt található ügyfélszolgálaton zajlik, melynek telefonszáma: +36-1-231-3235.
Szociális, és lakásügyekben az ügyintézésre a Szociális Osztály ügyfélszolgálatán van lehetőség, melynek elérhetősége: Király utca 12-14., telefonszáma: +36-1-231-3178.
A Polgármesteri Titkárság mindenkit arra kér, hogy a polgármesteri hivatallal elsősorban telefonon, e-mailben vagy elektronikus ügyintézés formájában tartsa a kapcsolatot.
A kommüniké felhívja a figyelmet, hogy:
- Az ügyfélszolgálat István út 15. szám alatt található helyiségében egyszerre legfeljebb két ügyfél;
- a Király utca 12-14. szám alatt található helyiségében egyszerre legfeljebb tíz ügyfél tartózkodhat.
Kérik továbbá, hogy az ügyintézés során, hogy a várakozó ügyféltársaitól legalább 1,5 méteres biztonsági távolságot tartson.
A polgármesteri hivatal bármely más helyiségében csak rendkívüli esetben, előzetesen egyeztetett időpont alapján lehet személyesen ügyfelet fogadni. Ez kiemelten vonatkozik az Anyakönyvi Osztályra érkező ügyfelekre (az Anyakönyvi Osztály elérhetősége: telefon:+36-1-231-3123, email: anyakonyv.oszt.@ujpest.hu).
A polgármesteri hivatal épületében a hivatalban dolgozókon és az ügyfeleken, hivatalos ügyben érkező személyeken kívül – az ügyfél kiskorú gyermekének kivételével – más személy nem tartózkodhat.
A házasságkötési szertartásra érkezők létszáma a házasságkötő teremre és annak előterére vonatkozóan, a kormányrendelet alapján kizárólag csak 100 főig engedélyezett. Magyarország terültén kívülről – kiemeleten az Olasz Köztársaság, a Kínai Népköztársaság, a Koreai Köztársaság és az Iráni Iszlám Köztársaság területéről – érkezett magyar és nem magyar állampolgárok a házasságkötő terembe és a hivatalba nem léphetnek be.
Az ügyintézésről általánosságban érdemes még tudni, hogy a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos, lejáró hivatalos okmányai a kormány által kihirdetett veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek. Így, ha valakinek épp most jár le személyazonosító igazolványa, jogosítványa, lakcímkártyája… stb., ráér ezek megújítását elintézni.