Adóhatósági igazolás
Tájékoztató az E- ügyintézésről
Adóigazolás
Magánszemély az ügyfélkapun keresztül az E-önkormányzati Portál használatával elektronikusan vagy postai úton, az ügyfélfogadási időben történő személyes megjelenéssel illetve képviselő közreműködésével nyújthatja be az adóhatósági igazolás kiadására irányuló kérelmét.
Képviselő esetén az igazolás kiadásához meghatalmazás bemutatása vagy a kérelemhez csatolása szükséges.
Az általános adóigazolás tartalmazza az adózónak az igazolás kiadásának napján vagy az igazolás kiadása iránti kérelemben megjelölt napon az önkormányzati adóhatóságnál fennálló adótartozását, a kiállítás napjáig előírt valamely adónemre vonatkozó adatbejelentési, bevallási és adófizetési kötelezettség elmulasztását, a végrehajtásra vagy a visszatartásra átadott köztartozásokat.
A nemleges adóigazolás igazolja, hogy az adózónak az igazolás kiállításának napján vagy az igazolás iránti kérelemben megjelölt napon az adóhatóságnál nyilvántartott tartozása, valamint végrehajtásra vagy visszatartásra átadott köztartozása nincs.
Az igazolás kiadásához a kérelmen túl képviselő esetén szükséges a meghatalmazás és a meghatalmazott azonosítására szolgáló dokumentumok (pl. személyi igazolvány, lakcímkártya) egyéni vállalkozóknak pedig a vállalkozói tevékenység kiváltásáról szóló dokumentum (nyilvántartásba vételről szóló igazolás).
A weboldalon történő időpontfoglalással kapcsolatos tudnivalók:
Az időpontfoglalásnál kérjük, szíveskedjen megadni nevét, e-mail címét és telefonszámát. Kérjük, szíveskedjen feltüntetni a Megjegyzés rovatban, – amennyiben folyamatban lévő ügye van – az ügyiratszámot, illetve az ügyintéző nevét.
A sikeres időpontfoglalásról a megadott e-mail címen kap visszaigazolást.
Kérjük, hogy kapott időpontot megelőzően maximum 10 perccel előbb érkezzen, a foglalt időpontban kollégáink név szerint szólítják Önt.
Amennyiben a lefoglalt időpont nem megfelelő az Ön számára, úgy kérjük, szíveskedjen a foglalást a „Lemondás” gombbal törölni, hogy az mások számára elérhető legyen.
Tájékoztatjuk, hogy amennyiben foglalását nem törölte, de a foglalt időpontban nincs jelen, a továbbiakban a várakozó ügyfelek érkezési sorrendjének figyelembevételével intézheti ügyét.
Letölthető dokumentumok
Munkatársak
Herkules Henriette Márta
adóigazgatási referens
1041 Budapest, István út 15. III. em., 303.
231-3221