2021. március 8. napjától m e g v á l t o z i k a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatal épületeibe való belépés rendje.
FIGYELEM
A Polgármesteri Hivatal módosított belépési rendje
Tisztelt Ügyfeleink!
A koronavírus járvány elleni védekezés érdekében, kiemelten a kerületben lakók és a hivatali dolgozók egészségének védelmében, 2021. március 8. napjától
m e g v á l t o z i k a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatal épületeibe való belépés rendje.
A Polgármesteri Hivatalba továbbra is csak a bejáratnál elvégzett testhőmérséklet-mérést követően lehet belépni, amennyiben a belépni szándékozó személy testhőmérséklete nem haladja meg a 37,00 Celsius fokot.
Az épületben ezt követően csak maszk viselésével lehet tartózkodni olyan módon, hogy a maszk az orrot és a szájat együttesen és folyamatosan elfedje.
A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeinél, a munkaszobákban személyes ügyfélfogadás nincs.
Felhívom a figyelmet, hogy a Hivatallal történő kapcsolattartás elsődleges módja telefon, e-mail, vagy elektronikus ügyintézés.
A jogszabály által előírt személyes ügyintézést igénylő ügyekben az ügyfélfogadás az előre kijelölt ügyfélszolgálati helyiségekben engedélyezett, ekkor is kizárólag előre egyeztetett időpontban.
Ügyfélszolgálatok:
- Anyakönyvi eljárást igénylő ügyben kérjük Tisztelt Ügyfeleinket, hogy kizárólag előzetes telefonos időpont egyeztetést követően – elsősorban újpesti lakosok – keressék fel személyesen az Anyakönyvi Csoport munkatársait, lehetőség szerint kísérő személy nélkül.
Anyakönyvi Csoport telefonos elérhetősége: 06 1 231 31 23, vagy 06 1 231 3119, e-mail: anyakonyv@ujpest.hu
Az előzetesen igényelt anyakönyvi kivonat átvételének lehetőségét, – amennyiben az ügyfél nem postai úton történő továbbítást kért – a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán (1042 Budapest IV., István út 15.) minden szerdai napon 10.00 és 16.00 óra között biztosítjuk.
- A Polgármesteri Hivatal Szociális Osztályának ügyfélszolgálatán (1042 Budapest IV., Király utca 12-14.) ügyfelek szociális és lakásügyekkel kapcsolatos ügyeiket intézhetik. Az ügyfélszolgálati térben az ügyfelek úgy tartózkodhatnak, hogy az épületbe egyszerre legfeljebb annyi fő engedhető be, ahány ügyfélszolgálati pult működik.
Szociális Osztály elérhetősége: 231-31-78 szocialis_osztaly@ujpest.hu
Lakásügyi Osztály elérhetősége: 231-31-79 lakas.osztaly@ujpest.hu
- A Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati helyiségében (1042 Budapest IV., István út 15.) az ügyintézőn kívül kizárólag az ügyfél (legfeljebb 2 fő) tartózkodhat.
Ügyfélszolgálat elérhetősége: 231-32-35 igazgatasi.oszt@ujpest.hu
A házasságkötések megtartására vonatkozó speciális szabályok
- A Hivatal házasságkötések céljára szolgáló rendezvénytermében a házasságkötésnél kizárólag a jogszabály által megjelölt személyek:
- a szertartás vezetője, illetve az anyakönyvvezető,
- a házasulók,
- a házasulók tanúi,
- a házasulók szülei, nagyszülei,
- a házasulók testvérei és
- a házasulók gyermekei lehetnek jelen,
melyet a d), e), f) pontban jelöltek Nyilatkozat aláírásával kötelesek igazolni.
- A Hivatal épületében egyszerre csak egy házasuló pár és vendégeik tartózkodhatnak.
Felhívom figyelmüket, hogy olyan személy, aki jogszabály által előírt karanténban/ hatósági házi karanténban került elhelyezésre, a Hivatalba, valamint annak a házasságkötések céljára szolgáló rendezvénytermébe nem léphet be a karantén ideje alatt. Amennyiben ezen személy/ ügyfél a tiltó rendelkezés ellenére belép a Hivatalba és/vagy a házasságkötések céljára szolgáló rendezvényterembe, e felelőtlen magatartása miatt bekövetkező esetleges károkért a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szabályai szerint teljeskörű felelősséggel tartozik.
Megértésüket, türelmüket, valamint együttműködésüket ezúton is köszönjük!