Újpest Önkormányzata 2025. őszén is szeretné a helyes zöldhulladékgyűjtésre ösztönözni a lakosságot, mind a társasházakban, mind a kertes ingatlanokban, családi házakban életvitelszerűen élők esetében, így ismételten lakossági akciót hirdet a zöldhulladékgyűjtő zsákok igénylésére vonatkozóan, a rendelkezésre álló mennyiség erejéig!
IGÉNYLÉSI FELTÉTELEK
1. Jogosultak köre:
- természetes személyek, magánszemélyek, akik életvitelszerűen élnek újpesti kertes ingatlanban, családi házban és ezt lakcímadatokkal igazolni tudják
- társasházak, lakásszövetkezetek, társasházi képviseletek, akik újpesti, kerttel, előkerttel, zöldterülettel rendelkező társasházakat kezelnek és ezt képviseleti jogosultságukkal ellenőrizhető módon igazolni tudják
2. Igényelhető zsákok mennyisége:
- természetes személyek, magánszemélyek: 25 db zsák/ingatlan (ingatlanonként egy csomag zsák igényelhető, akkor is, ha az ingatlanban többen élnek életvitelszerűen és megegyezik a címadatuk)
- társasházak, lakásszövetkezetek: 15 db/társasház
3. Zsákok átvételének helye és ideje:
- Helyszín: Újpesti Városgondnokság Kft. 1044 Budapest, Óradna utca 2/a
- Átvételi időpontok:
Dátum |
Nap |
Délelőtt |
Délután |
2025.10.06. |
hétfő |
8:00-12:00 |
13:00-18:00 |
2025.10.07. |
kedd |
8:00-12:00 |
13:00-16:00 |
2025.10.08. |
szerda |
8:00-12:00 |
13:00-16:00 |
2025.10.09. |
csütörtök |
8:00-12:00 |
13:00-18:00 |
2025.10.10. |
péntek |
8:00-12:00 |
– |
Az Újpesti Városgondnokság Kft. a rendelkezésére álló mennyiség erejéig tud zsákokat biztosítani, ezért abban az esetben, ha az osztási időszak befejezése előtt elfogynak a rendelkezésre álló zsákok, az osztási időszak lezárul. Erre vonatkozó információkat az alábbi felületeken (ujpest.hu, Újpest Média, Újpesti Városgondnokság Kft.) közzé fogjuk tenni.
4. Zsákok átvételének igazolására vonatkozó különleges szabályok:
Természetes személyekre vonatkozó előírások:
- A jogosultságot igazoló dokumentumokat az igénylő bemutatja átvételkor, és az azon szereplő, jogosultságot igazoló adatok rögzítésre kerülnek:
- igénylő neve
- anyja neve
- lakcímadat (újpesti tartózkodási hely vagy újpesti állandó lakcím)
- lakcímkártya száma
(Amennyiben azon idős magánszemélyek, akik régi típusú személyi igazolvány bármelyikével rendelkeznek és nincs lakcímkártyájuk, de a személyi igazolványuk belső oldalain fellelhető lakcímre utaló adat szerepel, ők azzal igazolják lakóhely címüket, tehát lakcímkártyával nem rendelkeznek.
Amennyiben az igénylő rendelkezik DÁP alkalmazással, a lakcímadatát a DÁP alkalmazáson belül a hiteles adatigazolás segítségével is igazolhatja.
- A zsákokat meghatalmazás útján is át lehet venni, ami innen letölthető.
Társasházakra, lakásszövetkezetekre vonatkozó előírások:
- A zsákok igénylésére a társasház képviseletét ellátó személy jogosult, vagy az általa meghatalmazott személy
- Jogosultságot igazoló dokumentumok:
- elektronikus igénylőlevél (előregisztráció), melyen rögzítésre kerül:
- társasház pontos megnevezése és címadata
- társasházi képviseletét ellátó szervezet jogi adatai (neve, székhelye, adószáma)
- igénylő kapcsolattartási adatai, e-mail-címe
- Amennyiben meghatalmazott veszi át a zsákokat, a Társasháznak ugyanúgy szükséges írásos igénylést benyújtania, amely tartalmazza fenti adatokat.
- A zsákok átvételével az igénylő nyilatkozatát teszi, büntetőjogi felelőssége tudatában, hogy adatai a valóságnak megfelelnek, az igénylési feltételeknek megfelel és hozzájárul az adatai kezeléséhez.
Társasházi képviselőknek előzetesen írásban az Újpesti Városgondnokság Kft. honlapján (https://ujpestivarosgondnoksag.hu/palyazat/lakossagnak/zsakosztas) megtalálható platformon keresztül szükséges előregisztrációt (igénylést) benyújtaniuk. Ez a felület 2025.09.29-én nyílik meg, és az igényeket leadni az osztás előtti napig tudják, vagyis 2025.10.05. éjfélig. A regisztrációval kapcsolatban minden információt az oldalukon megtalálnak.