csütörtök, szeptember 25

Zöldhulladékgyűjtő zsákok osztása

Újpest Önkormányzata 2025. őszén is szeretné a helyes zöldhulladékgyűjtésre ösztönözni a lakosságot, mind a társasházakban, mind a kertes ingatlanokban, családi házakban életvitelszerűen élők esetében, így ismételten lakossági akciót hirdet a zöldhulladékgyűjtő zsákok igénylésére vonatkozóan, a rendelkezésre álló mennyiség erejéig!

IGÉNYLÉSI FELTÉTELEK
1. Jogosultak köre:

  • természetes személyek, magánszemélyek, akik életvitelszerűen élnek újpesti kertes ingatlanban, családi házban és ezt lakcímadatokkal igazolni tudják
  • társasházak, lakásszövetkezetek, társasházi képviseletek, akik újpesti, kerttel, előkerttel, zöldterülettel rendelkező társasházakat kezelnek és ezt képviseleti jogosultságukkal ellenőrizhető módon igazolni tudják

2. Igényelhető zsákok mennyisége:

  • természetes személyek, magánszemélyek: 25 db zsák/ingatlan (ingatlanonként egy csomag zsák igényelhető, akkor is, ha az ingatlanban többen élnek életvitelszerűen és megegyezik a címadatuk)
  • társasházak, lakásszövetkezetek: 15 db/társasház

3. Zsákok átvételének helye és ideje:

  • Helyszín: Újpesti Városgondnokság Kft. 1044 Budapest, Óradna utca 2/a
  • Átvételi időpontok:

Dátum

Nap

Délelőtt

Délután

2025.10.06.

hétfő

8:00-12:00

13:00-18:00

2025.10.07.

kedd

8:00-12:00

13:00-16:00

2025.10.08.

szerda

8:00-12:00

13:00-16:00

2025.10.09.

csütörtök

8:00-12:00

13:00-18:00

2025.10.10.

péntek

8:00-12:00

Az Újpesti Városgondnokság Kft. a rendelkezésére álló mennyiség erejéig tud zsákokat biztosítani, ezért abban az esetben, ha az osztási időszak befejezése előtt elfogynak a rendelkezésre álló zsákok, az osztási időszak lezárul. Erre vonatkozó információkat az alábbi felületeken (ujpest.hu, Újpest Média, Újpesti Városgondnokság Kft.) közzé fogjuk tenni.
4. Zsákok átvételének igazolására vonatkozó különleges szabályok:
Természetes személyekre vonatkozó előírások:

  • A jogosultságot igazoló dokumentumokat az igénylő bemutatja átvételkor, és az azon szereplő, jogosultságot igazoló adatok rögzítésre kerülnek:
    • igénylő neve
    • anyja neve
    • lakcímadat (újpesti tartózkodási hely vagy újpesti állandó lakcím)
    • lakcímkártya száma

(Amennyiben azon idős magánszemélyek, akik régi típusú személyi igazolvány bármelyikével rendelkeznek és nincs lakcímkártyájuk, de a személyi igazolványuk belső oldalain fellelhető lakcímre utaló adat szerepel, ők azzal igazolják lakóhely címüket, tehát lakcímkártyával nem rendelkeznek.
Amennyiben az igénylő rendelkezik DÁP alkalmazással, a lakcímadatát a DÁP alkalmazáson belül a hiteles adatigazolás segítségével is igazolhatja.

  • A zsákokat meghatalmazás útján is át lehet venni, ami innen letölthető.

Társasházakra, lakásszövetkezetekre vonatkozó előírások:

  • A zsákok igénylésére a társasház képviseletét ellátó személy jogosult, vagy az általa meghatalmazott személy
  • Jogosultságot igazoló dokumentumok:
    • elektronikus igénylőlevél (előregisztráció), melyen rögzítésre kerül:
      • társasház pontos megnevezése és címadata
      • társasházi képviseletét ellátó szervezet jogi adatai (neve, székhelye, adószáma)
      • igénylő kapcsolattartási adatai, e-mail-címe
  • Amennyiben meghatalmazott veszi át a zsákokat, a Társasháznak ugyanúgy szükséges írásos igénylést benyújtania, amely tartalmazza fenti adatokat.
  • A zsákok átvételével az igénylő nyilatkozatát teszi, büntetőjogi felelőssége tudatában, hogy adatai a valóságnak megfelelnek, az igénylési feltételeknek megfelel és hozzájárul az adatai kezeléséhez.

Társasházi képviselőknek előzetesen írásban az Újpesti Városgondnokság Kft. honlapján (https://ujpestivarosgondnoksag.hu/palyazat/lakossagnak/zsakosztas) megtalálható platformon keresztül szükséges előregisztrációt (igénylést) benyújtaniuk. Ez a felület 2025.09.29-én nyílik meg, és az igényeket leadni az osztás előtti napig tudják, vagyis 2025.10.05. éjfélig. A regisztrációval kapcsolatban minden információt az oldalukon megtalálnak.

Megszakítás