Személyügyi Osztály
Elérhetőségek
Cím: 1041 Budapest István út 14.
Telefon: 231-3143
Fax: 231-3205
Email: szemelyugy_oszt@ujpest.hu
A Személyügyi Osztály látja el a Polgármesteri Hivatal köztisztviselőire vonatkozó jogszabályok módosításából eredően, illetve a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó munkavállalókra, valamint az önkormányzati fenntartású intézmények (közalkalmazott) vezetőire vonatkozóan a személy- és munkaügyi feladatokat a polgármester és a jegyző közvetlen irányításában. Ellátja a képviselők, a pártok által delegáltak, valamint a nemzetiségi önkormányzati képviselők egyes speciális személy-és munkaügyeit.
Ellátja a nemzetiségi önkormányzatok által az Önkormányzat pályázatain elnyert juttatások felhasználásával kapcsolatos teendőket.
1. Döntés-előkészítő tevékenységet végez a testület, a bizottságok és a munkáltatói jogkörű vezető részére alkalmazási, teljesítményértékelési, fegyelmi, elismerési és szociális ügyekben.
2. Gondoskodik a Hivatal szakember utánpótlásának biztosításáról, szervezi, előkészíti az önkormányzati intézmények vezetőinek kiválasztását (pályázati eljárás).
3. Végzi a munkaviszony- valamint a megbízási jogviszonyok létesítésével, fenntartásával, megszüntetésével, továbbá a nyugdíjazással kapcsolatosan jelentkező komplex feladatokat.
4. Gondoskodik az érintettek vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségből adódó aktuális feladatok teljesítéséről.
5. Ellenőrzi a képesítéssel, alkalmassággal kapcsolatos rendelkezések megtartását. Vizsgálja az összeférhetetlenséget a köztisztviselők és a vezető beosztásban lévő közalkalmazottak esetében.
6. Az előmeneteli rendszer figyelemmel kísérésével gondoskodik a törvényi előírások betartásáról. Figyelemmel kíséri a bér- és munkaügyi jogszabályok érvényesülését. Bérnyilvántartást vezet a hivatali dolgozókra és az intézményvezetőkre vonatkozóan. Kezeli az egyéb juttatásokra vonatkozó adatokat.
7. Szervezi a vezetők és dolgozók szakmai képzését és továbbképzését. Szervezi a közigazgatási alap- és szakvizsga letételét a Polgármesteri Hivatal dolgozói részére.
8. Vonatkozó jogszabályok alapján gondoskodik az előírt személy- és munkaügyi adatfeldolgozásról.
9. Nyilvántartja az önkormányzati képviselők juttatásait.
10. A nem rendszeres személyi juttatások számfejtése bérrel kapcsolatos egyeztetések, a személyi juttatásokkal kapcsolatos analitikus nyilvántartások vezetése.
11. Megállapítja az évi rendes és tanulmányi szabadságokat, az igények figyelembevételével éves szabadságolási ütemtervet készít.
12. Nyilvántartja a munkaviszony-szüneteltetéssel (GYES, GYED, stb.) kapcsolatos adatokat.
13. Elvégzi a cafetéria rendszer működtetésével kapcsolatos feladatokat.
14. Közreműködik az intézményi vezetőváltáskor az átadás-átvétel lebonyolításában.
15. Szervezi a diákok hivatalban letöltendő szakmai gyakorlatát.
16. Jövedelem és adóigazolásokkal kapcsolatos feladatok elvégzése.
17. Elvégzi az egyes intézmények gazdasági vezetőinek alkalmazásával és jogviszony megszüntetésével, valamint díjazásával kapcsolatos teendőket a Polgármester utasítása alapján, kezeli a személyi anyagot.
18. Elvégzi a nyugdíjasokkal kapcsolatos referensi teendőket.
19. Ellátja a Polgármesteri Hivatal rendezvényeivel (Mikulás ünnepség, nyugdíjas találkozó, stb.) összefüggő feladatokat.
20. A Pénzügyi Osztály adatai alapján a szolgálati telefonok adójárulékaival kapcsolatos ügyintézés.
21. A Polgármesteri illetve Jegyzői Utasítás alapján a Személyügyi Osztály ellát minden olyan feladatot, amely tevékenységi köréhez kapcsolódik, vagy az iroda munkatársainak felkészültsége, ismeretei alapján teljesíthetők, illetve önkormányzati érdekből elvárhatók.