Elkezdődött a metrófelújítás

Sokkal zökkenőmentesebb az M3-as metró nélküli közlekedés, mint amire a legtöbben számítottak. Természetesen a földfelszíni járatok nem tudják teljesen kiváltani a földalattit, de a gyakorlat azt mutatja, hogy helyettesíteni tudják.

Elkezdődött a metrófelújítás kép

Az M3-as metró munkanapokon az első hajnali járatindulástól 20.30-ig csak rövidített útvonalon, Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik, Lehet tér és Újpest között pótlóbuszok járnak. Este fél kilenc után a teljes vonalon leáll a metró, pótlóbuszok közlekednek Újpesttől Kőbánya-Kispestig, akárcsak szombaton és vasárnap egész nap.

Bár a gyakorlat azt mutatja, hogy a metrópótlás jól működik, azért ne feledkezzünk meg az alternatív útvonalakról sem, amik tehermentesíteni tudják a pótlóbuszokat. A 12-es villamos hétköznap 12B jelzéssel a Lehel térig meghosszabbítva, háromkocsis szerelvényekkel közlekedik majd. A 14-es villamos a szokásosnál sűrűbben és hétvégén is nagyobb befogadóképességű szerelvényekkel jár. A villamosok menetideje pedig – lámpaprogramja áthangolásának köszönhetően – két perccel csökken majd a Lehel tér és Újpest-Központ közötti szakaszon. Mindennek köszönhetően Észak-Pest felől a 12-14-es villamosvonalon csúcsidőben 3-4 perces közös járatsűrűséget kínálva jelentősen javul a belvárosba vezető utazás ideje. Szintén fontos, hogy a Keleti pályaudvarig közlekedő (a M1-es, M2-es és az M4-es metróra is közvetlen átszállási lehetőséget nyújtó) 20E és a 30-as járatcsalád gyakorabban, 5 helyett 3-4 percenként indul.

Mind a metrópótló busszal közlekedőknek, mind az alternatív útirányt választóknak hosszabb, 10-15 perccel megnövekedő utazási időre kell számítaniuk. A közlekedéssel kapcsolatos aktuális változások a http://www.bkk.hu/bkk_info/ oldalon olvashatóak.