Feltöltődés tavaszi primőrökkel

Újra itt a tavasz! A szervezetünk megújulásra készülődik. Az élethez nélkülözhetetlen anyagok kimerülőben vannak, ezért fel kell tölteni a friss, életerőt adó anyagokkal.

Feltöltődés tavaszi primőrökkel kép

Kívánjuk a tavaszi zöld salátaféléket. Ahogy a természet zöldül, úgy zöldüljön a tányérjainkon is a sok tavaszi zöldség. Ne feledjük: akkor kapjuk a legtöbb energiát, enzimeket, vitálanyagokat, ha nyersen fogyasztjuk ezeket.


Medvehagyma

Értékes flavonoidokat, klorofilt, vitaminokat tartalmaz. Jellegzetes fokhagymaíze, illata, jól helyettesíti a fokhagymát, méregtelenítő és vértisztító hatásában is.


Új sárgarépa

Alaposan mossuk meg, és máris fogyasztható. A sárgarépa a bőrünk, szemünk vitalitását adja vissza. Sok béta karotint tartalmaz, jelentős a C-vitamin- és ásványianyag-tartalma is. A zöldjét is fogyasszuk el.


Újhagyma

Zsenge íze állandó kísérője a szendvicseknek. Az egész hagymát együk meg! Tehetjük minden hagymás ételbe. A légutakat tisztítja, az epe kiválasztást serkenti.


Zsenge karalábé

Alma helyett is fogyasztható tavasszal. Sok ásványi anyagot és vitamint tartalmaz. Értékes rostanyagai elősegítik a jó bélműködést. Tehetjük szendvicsekre, salátákba, vagy leves, főzelék, töltött, rakott étel, vagy köret készülhet belőle.


Fejes saláta

Könnyen emészthető, kedvelt tavaszi primőr. Finom rostokat, kevés kalóriát és sok vitamint tartalmaz, így a fogyókúrában is ott a helye.


Tavaszi kavalkád

1 cs. újhagymát, 5 levél medvehagymát kevés olívaolajon megpirítjuk. Ráteszünk 2 db lereszelt karalábét, és 1 cs. felkarikázott sárgarépát. Megpároljuk az egészet. 2 csomag kifőzött gnocchival összekeverjük. A zöldhagyma és sárgarépa felaprított zöldjével megszórjuk a tetejét. Fejes salátával kínáljuk.

Lettner Annamária