Ajánlott videó



Helyi érték -Helytörténetek- (2017.11.10.)

Az ÚKTV legfrissebb adása...

Aktuális programnaptár


Újpest által elnyert pályázatok


Újpesti Cseriti

Városkalauz - Újpest 2017


Városkalauz - Újpest 2017

Kapcsolatok











Az oldalt 9321838 alkalommal 6294553 látogató nézte meg a mai napig 2009.01.01. óta

Budapest legrosszabb útjából Újpest legmodernebbje lett!


Újpest Önkormányzatának kezdeményezésére 2010-ben kezdődött el a Görgey Artúr út rekonstrukciója, mely a tervezést és a három ütemben végzett kivitelezést követően mostanra készült el.



Címkék:
Görgey
A közművek cseréje után teljes szélességben új burkolat épült, az út mellett aszfaltozott parkolók és kerékpársávok lettek kialakítva. A villamos vadonatúj sínpályát kapott és a felsővezeték-hálózat is teljesen megújult. Az utasok biztonságosabb és kényelmesebb közlekedésének érdekében minden megállóban akadálymentes peronok épültek.

2014 elején egy internetes oldalon az olvasók arról szavazhattak, hogy melyek a főváros legrosszabb útjai. A megszerezhető 10 pontból 9.20-al toronymagasan az Újpesti Görgey Artúr út nyert. Budapest legrégebben felújított utcáján a burkolatot utoljára 1957-ben cserélték, a meglévő villamospálya 1975-ben épült. A Demszky Gábor vezette Fővárosi Önkormányzat egyetlen lépést sem tett az út felújítása érdekében. Az útfelület az évtizedek alatt elmaradt felújítás miatt használhatatlanná, balesetveszélyessé vált.

A 2010-es önkormányzati választásokon Tarlós Istvánt főpolgármesterré, Wintermantel Zsoltot Újpest polgármesterévé választották. A fejlesztési-, felújítási programok áttekintésénél kiderült, hogy a Görgey út felújításáról még tervek sem készültek. Újpest városvezetése ezért elkezdte a szabályozási (helyi és fővárosi) tervek elkészítését, egyeztetését és elfogadtatását, valamint megkezdődtek a szükséges telekalakítások, a vasúthatósági engedély megszerzése. Az engedélyeztetést követően Újpest Önkormányzatának forráshoz kellett jutnia a Fővárosi Költségvetésben. Nagy István és Wintermantel Zsolt akkori fővárosi képviselők javaslatára kétmilliárd forintot különítettek el a Görgey út felújítására, így kiírásra kerülhetett a nyílt, nemzetközi eljárásrend szerinti közbeszerzés.

2014 tavaszán elkészült a Görgey út csatornázása, majd nyáron és kora ősszel a vízvezeték-hálózatot cserélték teljesen újra. Mindeközben a közbeszerzési eljárás során kiderült, hogy az érvényes és legjobb árajánlat is 2,4 milliárd forint, ezért többletforrás biztosítására volt szükség. A Fővárosi Közgyűlésben november 26-án döntöttek erről. A szerződést november 28-án írta alá a BKK és a Colas Alterra Zrt.

A felújítás három ütemben történt (István út - Rózsa utca közötti szakasz, Rózsa utca - Szilágyi utca közötti szakasz déli oldala és a Rózsa utca - Szilágyi utca közötti szakasz északi oldala). A zöldfelületek végleges kialakítása tavasszal, az időjárás függvényében történik.
A korszerű sínpályák miatt kisebb lesz az utcában élők zajterhelése, nő a közlekedők utazási komfortja.

A felújításnak köszönhetően a BKK előzetes tájékoztatása szerint a 12-es és 14-es villamos utazási ideje irányonként 2-3 perccel csökken. Ehhez hozzátartozik az is, hogy a korábbi Deák Ferenc és Corvin utcai megállók megszűntek. A két korábbi helyszín között, a Kiss Ernő utcánál kapott új megállót a villamosvonal. Hétköznap újra az eddig megszokott háromkocsis Tátra szerelvényekkel lehet utazni.

Február 1-jétől a 14-es villamos ismét a teljes vonalán, Káposztásmegyer és a Lehel tér M között jár.
A 12-es villamos hétköznap körülbelül 5 és este 21.30, szombaton 6 és 21.30, munkaszüneti napokon pedig 8 és 21.30 között jár majd. Hétköznap 15, ezen kívül 20 perc lesz a követési idő. A BKK véglegesíti a 12-es üzemidején kívüli időszakot lefedő, villamospótlóként szolgáló 270-es járatot, amivel a villamos üzemidején kívül lehet utazni.

Változik a villamosok teljes vonalon történő elindulásával a 30-30A-230, 104-104A-204, 147-es autóbuszok menetrendje is. Újpest-Központ térségében több járat megállóhelye visszakerül a korábbi helyére. Várhatóan a 122-es busz utasforgalma is változik február elejétől, ezért ezen a vonalon a korábbi üzemidővel és követéssel ismét csuklós járművek közlekednek majd.

A végleges forgalmi rend kialakulását követően a közúti forgalom a villamosok vágányzónáját a villamosokkal közösen használja majd. Azokon a helyeken, ahol az új megállóhelyek kiépültek, a kerékpárutat felvezetik a megállóhely mögé, a járda mellé. Az így a peronok mögött létrejövő szélesebb felület segíti az ott található kapuk megközelítését is, ezért ott esetenként előfordulhat, hogy járművek haladnak el. A megállóhelyen utascserét folytató villamosok kielőzésének megakadályozása, így az utasok biztonsága érdekében a megállóhelyek környezetében a vágányzóna gömbsüvegsorral lett levédve.

A Görgey úthoz csatlakozó néhány utca forgalmi rendje is megváltozik. A korábban kétirányú Erkel Gyula utca egyirányúvá válik a Nádor utca irányába, a Vécsey Károly utcából kihaladó járműveknek kötelezően jobbra, az István út irányába kell kanyarodniuk, valamint a Deák Ferenc utca Görgey Artúr utca és Bercsényi utca közötti szakaszán várakozóhelyek épültek. A fenti változásokon túl a Görgey Artúr út és környezetének forgalmi rendje a felújítás előtti állapottal azonos maradt.

Az elmúlt 5 év beruházásai, fejlesztései évtizedes hiányokat pótoltak. Újpest Önkormányzata átvette a Szakorvosi Rendelőintézet működtetését, majd felújította azt. Uszodát és közlekedési csomópontokat (körforgalommal) épített, felújította a háziorvosi rendelőket, iskolákat, parkokat. A Görgey Artúr út felújításával ismét megerősítést nyert a jelmondat: "Újpest, ahol szeretünk élni!"



Kiemelt témáink
Halassy Olivér Városi Uszoda Újpesti Párbeszéd Újpesti Piac Újpest Kártya Cseriti Szilas Park Újpesti Szakorvosi Rendelőintézet Görgey utca felújítása Nem Nagy Dolog! Áldozatsegítő Hálózat fejlesztése Újpesten A Bőrfestő Óvoda fejlsztése A Homoktövis utcai bölcsőde fejlesztése Tarzan Park Újpest Márkabolt Hahó Babák







Kapcsolatok